[Linux-sunucu] dns lookup ve reverse dns kaydi

From: Enis Büyükgüner (enis@bantboru.com)
Date: Wed 17 Nov 2004 - 15:20:50 EET

Selam arkadaşlar

Firmada mail server olarak postfix kullanıyorum. Esas mail server ımız
anconline da duruyor ve ben kullanıcılara gelen mailleri fetchmail le çekip
benim localdaki mailboxlara dağıtıyorum. Kullanıcılarda mail gönderecekleri
zaman localdaki mail servera gönderiyolar ve oda mail i direk olarak ilgili
yerine gönderiyo. İnternete adsl den çıkıyoruz ve ip miz sabit. Problemim
bazı yerler kendilerine gelen maillerin spam olup almadıklarını kontrol
amacıyla çeşitli yöntemler kullanıyorlar. Ve benim localdeki serverımın ip
numarası ne yazıkki dinamik ip olarak gözüküyor. Bende bu konuyla ilgili
bize mail server hizmeti veren yeri (anconline) ı aradım ve adsl hattımın ip
sine reverse dns kaydı eklemesini istedim. Onların bunu eklemiş olmasına
rağmen sorunum hala devam ediyor. Bu konuyla ilgili önerilerinizi
bekliyorum.

Herkese iyi çalışmalar