Re: [Linux-sunucu] Linux Yapılandıramsı

From: mesut guler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Fri 12 Nov 2004 - 17:07:19 EET

Osman Şahin wrote:

>Aslına bakarsan biraz eksik bilgi verdim.
>
>Şu an sistemde kurulu herhangi bir DNS sunucusu yok. Bu yüzden yeni bir tane kuracam. bu karışıklığı çözmek için. öncelikle bir dns sunucu öneriniz olur mu.
>
>daha sonra bunnu nasıl konfigüre etmem gerek.
>
>firewall la ilgili bişey yapamıyorum (iptables) firewall proxy mail server aynı makina üzerinden. webmailine ulaşmak için yine yerel bir ip girmem gerekiyor. İnternet ip yi kullanamıyorum.
>
>benim bir şekilde bir dns kurup internet ip yi girdiğim zaman localden servera ulaşabilmeliyim.

> [...]
DNS kurmak da cozum olabilir ama kestirmeden de bir cozum bulunabilir :)
eger linux dediginiz gibi hem firewall (gateway) hem porxy hem vs vs
sunucusu ise, o zaman o portlar icin iptables ile REDIRECT
kullanabilsiniz. boylece internet ip sine giden ilgili paketler linuxun
kendi portuna gelir.

iptables -t nat -I PREROUTING -s yerel_ag/maske -d internet_ip -p tcp
--dport 25 -j REDIRECT --to-port 25
iptables -t nat -I PREROUTING -s yerel_ag/maske -d internet_ip -p tcp
--dport 110 -j REDIRECT --to-port 110
iptables -t nat -I PREROUTING -s yerel_ag/maske -d internet_ip -p tcp
--dport 80 -j REDIRECT --to-port 80

iyi calismalar.

--
Mesut Guler