[Linux-sunucu] zipl ve chroot problemi

From: Koray (koray@nsswb.com)
Date: Wed 03 Nov 2004 - 20:50:42 EET

Selamlar

Z/Serisi bir makinaya Suse Ent. 8 kurdum ancak bootloader yuklenmesi
sirasinda bir hata verdi (ayrinti yazmiyordu)
Ve sistem boot etmiyor,hardware consola da hicbir mesaj gelmiyor.Biraz
arastirmadan sonra zipl'nin (lilo'nun gelismisi diyelim,yada herneyse)
yapilandirmayi dogru yapamamis olabilecegini dusunmeye basladim.makinaya
2.2 GB lik 8 adet disk ayirdik.
1 tanesi /boot olarak mount edildi (ext3) (/dev/dasda1)
1 tanesi swap olarak kullanilmak uzere ayrildi
6 tanesi LVM yapilarak 13.2 GB lik bir disk olusturuldu (ext3)
(/dev/system/logiroot --> / )

zipl'nin konfigurasyonu lilo'ya benziyor.rescue modda acip chroot
yaptiktan sonra zipl komutu yurutmek yeterli.rescue modda acip
/dev/dasda1 i /mnt altina mount ettim.
#cd /mnt
#chroot /mnt
error:/bin/bash not found ....

ben de logiroot daki /bin , /lib ve /sbin klasorlerini /mnt altina
kopyaladim

#chroot /mnt ve ok.
bash# zipl
error: cant find libblablabla.so.3 ...