[Linux-sunucu] Re? postfix 2. domain

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Fri 31 Dec 2004 - 11:33:53 EET

Merhabalar,

Bu sorutu linux-sunucu da sormak daha analamli. Bu nednele cevabi 2 yere de atiyorum,
devamini linux-suncu da yapalim.

Bir postfix sunucunda biren fazla domain'i tutmanin birden fazla yolu var.

Bu ne kadar kullanici acilacagina v ebunlarin nasil acilacagina cok bagli.
az sayida kullanici acilacagi varsayimi ile:

a. sendmail turu
b. postfix turu

ben sendmail turunu anlatayim.
diyelimki yeni lana yenixxx.com.tr olsun.
main.cf icinde mydestinastion satirina yenixxx.com.tr ifadesini ekliyorsun.

yeni alan adinin kullaniclarin normal unix hesabi oldugunu varsayiyorum.
o zaman cakismayan kullanic adlari icin bir sey yapman gerekemez.
ama 2 tane webmaster icin orgrenin
virtaul dosyasina
webmaster@yenixxx.com.tr yeniwebmaster

turu hesap cabailirsin.

Bu hesaplarin giden adreslerini yenixxx.com.tr olmasi icin
canonical dosyasi icine

yeniwebmaster webmaster@yenixxx.com.tr

tabii main.cf de cnaonical ve virtual dosyalri tanimli olmali ve
postmap virtaul
postmap canonical
komutlariyla ilgili veritabani yaratilmali *virtual.db , canoncial.db )

Kolay gelsin
Mustafa Akgul