[Linux-sunucu] adým adým apache ve saz arkadaþlarýnýn kurulumu

From: Refik ªenol Çetin (resecetin@bembilgisayar.com)
Date: Thu 30 Dec 2004 - 14:48:20 EET

belgeler.org dan edindiğim belgeye göre gerekli kurulum dosyalarını
toplamaya ve kurmaya başladım ama ikinci adımda takıldım.

OpenSSL kurulumunu sorunsuz tamamladım....

ama OpenLDAP kurulumunu tamamlayamadım. boğuştuğum hata kodları
aşağıda....
make depend diyemeden evvel bir hata veriyor zaten configure ederken
sonrasında da hiç bir şey yapmama izin vermiyor. bunu hem sonsürümü hem
de dosyada adı geçen eski sürümü ile denedim.

checking if select yields when using pthreads... yes
checking for thread specific errno... yes
checking for thread specific h_errno... yes
checking for db.h... no
checking for MDBM library... checking for mdbm_set_chain... no
checking for mdbm_set_chain in -lmdbm... no
no
checking for mdbm.h... no
checking for db... no
checking for GDBM library... checking for gdbm_open... no
checking for gdbm_open in -lgdbm... no
no
checking for gdbm.h... no
checking for db... no
configure: warning: could not find suitable LDBM backend
configure: error: select appropriate LDBM options or disable
dhcppc0:/usr/local/openldap-2.0.19 # make depend
make: *** No rule to make target `depend'. Stop.
dhcppc0:/usr/local/openldap-2.0.19 # make
make: *** No targets specified and no makefile found. Stop.
dhcppc0:/usr/local/openldap-2.0.19 # make install
make: *** No rule to make target `install'. Stop.
dhcppc0:/usr/local/openldap-2.0.19 #

sonrasında ümitsizliğe düşmedim ve mysql kurulumuna geçtim burada ise
aşağıda ter alan hata ile karşılaştım.

checking for termcap functions library... configure: error: No
curses/termcap library found
dhcppc0:/usr/local/mysql-4.0.23a # make
make: *** No targets specified and no makefile found. Stop.

burda da yılmadım ve GD kurulumunu sorunsuz tamamladım. ya da ben öyle
zannediyorum. :)

neyse bu iki adımdaki hataları düzeltmenin vaktidir dedim ve şimdi
buradayım. indirdiğim dosyalarda mı problem (ki direk sitelerine gittim
yeni sürümlerden indirdim.) çözümü bulmak için daha ne gibi bilgi
gerekir?