[Linux-sunucu] Domain of sender does not resolve

From: Ozcan Gungor (ozcangungor@hotmail.com)
Date: Thu 23 Dec 2004 - 09:42:12 EET

Merhabalar,

Sendmail'den aşağıdaki şekilde hata alıyorum:

Domain of sender address x@y.com does not resolve

Bu sunucu fake SMTP olarak çalışıyor. Arkasında Exchange
var. Bunun sebebi olarak bir kişiden şu cevabı aldım:

Bu hata mesajı mail'i gönderdiğiniz yer maili gönderen
kişinin gerçek bir kişi olup olmadıgını sizin
server'a sormaya çalışıyor fakat linux fake smtp'de bu
kullanıcılar olmadıgı için isim dogrulaması yapamaz
ve dolyısı ile bu tür kontrol yapan yerlere linux smtp kullanarak
mail atmakta problem yaşarsınız.Bu hatayı ortadan
kaldırmanın bildiğim kadarıyla bir çözümü yok malesef.Bu
tür problemler Windows Fake Smtp Serverlarda
yaşanmıyor.Çalışma mantıgı yüzünden.

Bana biraz anlamsız geldi.

Ayrıca DNS ile de bir problemimiz var. IP adresimizin PTR kaydı
bulunamıyor [ISP düzeltmeye çalışıyor]. Sebep bu
olabilir mi?

İnternette araştırdım ancak bir cevap bulamadım.