Re: [Linux-sohbet] Lisanslarla Alakalı Bir Soru

From: Ozgur Karatas (ozgur.karatas@ttnet.net.tr)
Date: Mon 22 Jan 2007 - 15:18:08 GMT

Ornek vermek gerekirse Gelecek Linux A.S. Gelecek Linux surumunu tum kodlari acik sekilde ve kendi dagitim ve destegi ile satiyor.

Soyle dusunun, parali bir yaziliminiz var ve cekirdek olarak Linux kullanabilirsiniz. Fakat cekirdegin zaten bir lisansi oldugu icin GPL'e uymaniz gerekiyor. Diger yazilimlari da kendi lisanslari ile toplayarak satabilmeniz mumkundur.

Umarim yanilmiyorum, iyi calismalar.

--
Ozgur Karatas

http://www.ozgurkaratas.com/ --

> Merhaba, > > Linux çekirdeği kullanılarak oluşturulan bir dağıtımda şu model > uygulanabilir mi ? > > * İşletim sistemi parayla satılacak ve bununla beraber teknik destek de > satılmış olacak. (zaman limitli)

* Tüm sistemin kaynak kodları açık olacak ve internet'ten isteyen > herkese açık olacak.

* Kişisel kullanımlar için kaynak kod değiştirilebilecek ancak kurumsal > anlamda satıp para kazanılamayacak. Yani para kazanmak amacıyla kaynak > kodunda değişiklikler yapılıp satılamayacak.