Re: [Linux-sohbet] M$ davası

From: Goksin Akdeniz (goksin.akdeniz@gmail.com)
Date: Wed 08 Nov 2006 - 09:02:55 GMT

Sal 07 Kas 2006 20:25 tarihinde, Yılmaz Bilgili şunları yazmıştı:
> ...Burada benim anlamadağım bir
> nokta var, aydınlatırsanız sevinirim. M$ neye dayanarak kime dava
> açabilirmiş telif hakkı konusunda. Mesela şimdi Pardus kullanmaya
> başlayacak olan Milii Savunma Bakanlığına dava açabilirler mi?

Yanıt açamazlar ama dolaylı yoldan engelleyebilirler. SCO davası halen
sürüyor. Kısa bir özetini enixma 2. sayısında Linux tarihinde bulabilirsiniz.

Dava sürecine geri dönersek...

M$, SCO kullanarak IBM'e vd şirketlere dava açmıştı. Görünürdeki isim SCO olsa
da, SCO kendi geliştirdiği kosun kullanıldığını idda ederek IBM'in UNIX
işletim sistemi AIX satışının ve kullanılmasının durdurulmasını istemişti.

Benzer bir durumu kolaylıkla yapabilirler. M$ dolaylı olarak Novell'i de SCO
aracılığı ile dava ederim demişti.

Bu süreçte dava açtığınızda elinizdeki kanıtları ve dava ettiğiniz taraftan da
elindeki kaynakları açmasını ve incelenmesini, satışını, kullanımınız vs
durdurulması için karar alabilirler.

Novell ile M$ anlaşmasının tam metni elimde yok ama bana Novel'den gelen
e-posta'da durum kısaca şu şekilde özetleniyor. Novell, M$ patent ihlali
davalarına karşı korumaya alınıyor. Buna karşılık da M$ ile ortak çalışıp
Linux çözümlerinin M$ çözümleri ile uyumlu hale getirilmesinde birlikte
çalışılacak. Bu bir yerde "M$ sanal işletim sistemi" desteğini güçlendirmesi
olarak da alınabilir. Ancak zaman içinde nasıl işlediğini ve sonuçlarının
neler olabileceğini göreceğiz bence...

Gökşin Akdeniz

--
www.enixma.org