[Linux-sohbet] akk muhasebe programı turquaz

From: Erkin Tek (erkintek@yahoo.com)
Date: Fri 15 Dec 2006 - 09:23:44 GMT

Selam, turquaz programını çalıştıramadım ve kaynak kodundan soruna erişebileceğimi düşündüm. Resmi sitelerinde (http://www.turquaz.com/) sourceforge'da cvs'de tutukarını öğrenip indirdim. Fakat programın en güncel hali 07-05-2006 tarihinde çıkmış olmasına karşın, en yakın cvs güncellemesi üzerinden 18 ay geçmiş. Formlar, belgelendirme projesi ve birkaç pdf derken, paketin içindeki (Sql komutları içeren) dosyanın değişmesiyle linux'de çalışabildiğini öğrendim. Fakat Pardus kullananlar benimle (kubuntu 6.06) aynı sorunu yaşıyorlarmış. Forumun geliştirici ve hata bölümlerine kaynak kodları (CD içinde) ödemeli kargoyla temin etmeyi istediğimi belirttim, bir zahmet vermeyeceksem. Sayın Administrartor Hüseyin Bey, Merhaba; Yakin zaman icerisinde yeni proje cikacak. Ciktiginda, onu indirip deneyecek olursaniz daha faydali olacak. Cunku proje yenisi uzerinden yuruyecek. Kolay gelsin. Iyi günler. Şeklinde kibarca reddetti. Şimdi, GPL lisansı ile dağıtılan bu program GPL'in sağladığı 4 özgürlüğün 3'ünden mahrum bırakıyor. 1. Yazılımın kaynak kodlarına erişemiyorum. 2. 1. ihlalden kaynaklı, kodları değiştiremiyorum. 3. Değiştiremediğim kodları dağıtamıyorum. Aslında hepsi 0. özgürlüğüm, programı istediğim amaç için kullanamamdan gazla geldi, ama çalışmamak bir ayıp değil, belki bir kütüphane unutulmuştur ve çözümü yayınlarsınız çalışır olur. Şimdi GPL benim haklarımı ne kadar koruyor? Kamu lisansı ihlali beni mi kamuyu mu ilgilendirir? Hukuki bir zorunluluk doğurur mu? Teşekkürler. ____________________________________________________________________________________ Need a quick answer? Get one in minutes from people who know. Ask your question on www.Answers.yahoo.com