Re: [Linux-sohbet] starter edition denilen şey?

From: Umut D. (linuxlist@gmail.com)
Date: Wed 19 Apr 2006 - 05:44:45 GMT

Bahse konu bilgisayari işletim sistemsiz olarak alıp içine dilediğiniz
Linux'u koyabilirsiniz. Eğer buna özel bir donanım/firmware
hazırlatmıyorlarsa - ki böyle bir şey yine dünyanın bir yerlerinde
anti-tekel yasalarına takılacaktır muhtemelen. Size dusen bu cihazı satin
almamak, etrafinizdakileri de fazla heyecanlanmadan sakin sakin almamaya
ikna etmek olabilir.

Guzel bir deyis vardir, "Su yolunu bulur" diye. Onemli olan yolunu bulana
kadar ulke ekonomisinde ne kadar delik acacagi (Starter edition bile olsa
lisans ucreti yine de yuksek)

Bu aslinda apacik korsani desteklemekten baska bir sey degil. Bunu yaparken
donanim ureticilerinin elinde birikmis eski stoklari (kucuk diskler, dusuk
RAM'ler, eski anakartlar, chipler vs) yeni bir paketle satacaklar, bu da
cabasi...

Neticede bu bir pazarlama taktigi. Taktikler geri tepebilir, tutabilir, bunu
bilemeyiz, ancak tahmin yurutebiliriz. Benim tahminim kullanicilar "idiot"
yerine konmaktansa bu bilgisayari alip formatlayarak ya korsan XP'lerini ya
da aslanlar gibi "Pardus"larini kuracaklardir. Ya da zaten boyle bir
donanımı kimse zaten almak istemeyecek, ellerinde patlayacaktır.

Su bir gercek ki arkaniza Microsoft'un yaptigi gibi guclu bir basin ordusu
(paranin gucu) alirsaniz istediginiz urunu satabilirsiniz. Lansmanlari
izlerken ben bile gaza geldim, "vay be, 3 pencereden fazlasini napacaksin
ki" diye dusunmeye baslamistim neredeyse :P

Bu konu bu haliyle listeye uygun olmayabilir, ama bu urunler piyasaya
cikarken bu konuda yapilabilecek seyler (Rekabet Kurulu, Tuketici Haklari
Kurullari, vs) konusunda beyin firtinasi yapmak icin bence bu liste cok
uygun...