Re: [Linux-sohbet] mozilla zor günler yaşıyormuş doğru mu?

From: Timur Aydin (ta@taydin.org)
Date: Mon 26 Sep 2005 - 00:48:38 EEST

FREEDOM <ozgurkuru@gmail.com> writes:

> kotu... kaldiki guvenlik acigi varsada windowsta gecerli olur linuxte
> root sifresini bilmeden cok sey yapilabilecegini zannetmiyorum

Sadece yetkisiz okuma erisimi elde etmek bile yerine gore cok ciddi
bir guvenlik acigi sayilir. Ornegin bir programcinin home dizininde
bulunan, sirketin pazarladigi yazilimlara ait kaynak kodlari
calinabilir bu sekilde.

Virus yazarlarinin ve hacker'lar, Microsoft ve IE'ye, duyduklari
nefretten ve baska sebeplerden oturu ozellikle saldirmak
istiyorlar. Eger bu sahislar firefox'a saldirmak icin de benzer bir
motivasyona sahip olsalar idi, firefox icin pes pese bir suru guvenlik
aciginin duyurulacagindan eminim. Ama bu cok zayif bir ihtimal gibi
geliyor bana. Kar gutmeden, ticari kaygilardan uzak bir sekilde butun
insanlarin yararlanmasi icin gelistirilmis olan bir browser'a
saldiracak fazla insan cikmaz diye dusunuyorum.

Guvenlik acisindan firefox, IE'den daha beter duruma gelse bile, ben
yine de firefox kullanmaya devam ederdim (tabii ki riskleri kontrol
altina almak icin bazi tedbirler alirdim), cunku ozgur yazilim'in
ozgurluk yonu benim icin guvenlikten cok daha onemli.

--
Timur Aydin