Re: [Linux-sohbet] amsn veya gaim ile ilgili

From: A. Murat Eren (meren@uludag.org.tr)
Date: Fri 28 Oct 2005 - 15:21:40 EEST

On Friday 28 October 2005 09:34, mehmet turkoglu wrote:
> İyi günler
> Geçenlerde amsnde bi arkadaşımla chatleşirken ben çevrimdışı olduğum halde
> arkadaşımla chatleşebildim. Bu nasıl oldu anlayamadım. Daha sonra denedim
> ama olmadı. Acaba gerçekten böyle bişey yapılabiliyor mu yoksa ben ve
> arkadaşım mı yanıldı?

 Kucuk bir ihtimal ama yazilimdaki bir hata yuzunden bu mumkun olabilir. Fakat
MSN icin mumkun olabilecegini sanmiyorum, cunku eger yanilmiyorsam MSN
protokolu iletileri participiant'lara surekli sunucu tarafindan gonderiyor.
Yani siz sunucuya gonderiyorsunuz, sunucu da aliciya (peer-to-peer bir
baglanti hic gerceklesmiyor). Ornegin ICQ'da ise sunucudan diger uc bilgileri
ve onun cevrim durumu bilgileri bir kez alindiktan sonra iki uygulama
arasinda dogrudan bir iletisim oluyor. Sonrasinda sunucudan, konusan
taraflarin herhangi birisine digeri hakkinda anlik cevrim bilgisi disinda
herhangi bir bilgi tasinmiyor. Dolayisiyla boyle bir protokolde sunucudan
offline olmaniz iki ucun teorik olarak gorusmeye devam etmesine engel degil,
fakat bu uygulamanin bir hatasi olur. Karsi tarafin offline oldugu bilgisini
aldiktan sonra mesaj gondermenize engel olmali (bu ayni diskinizdeki
cookie'lerin guvenliginin kullandiginiz tarayici tarafindan saglamasi ve
sadece alma hakki olanlara gondermesinin gerekmesi gibi bir sey). MSN ve ICQ
protokolu hakkinda soylediklerim guncelligini yitirmis olabilir, emin degilim
(tek emin oldugum sey ikisinin de cirkin protokoller oldugu).

> Aslında böyle bi özellik varsa çok güzel olur. Gaimde
> olsa da olur :)

 Bence hic guzel olmaz, ben cevrimdisi olmak istedigim zaman cevrimdisi
olabilmek isterim mesela :)

 Selamlar.

--

- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - A. Murat Eren meren at uludag.org.tr http://cekirdek.uludag.org.tr/~meren/ 0x527D7293, 7BCD A5A1 8101 0F6D 84A4 BD11 FE46 2B92 527D 7293 - -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

-- Free software is a matter of liberty, not price. To understand the concept, you should think of "free speech", not "free beer". -