Re: [Linux-sohbet] Egitim Kurumlarında Linux

From: Bulent Sener (bsener@inonu.edu.tr)
Date: Fri 20 May 2005 - 11:01:55 EEST

---------- Original Message -----------
From: Ertaç ÇAVUSOGLU <ertaconline@gmail.com>
To: Linux-sohbet@liste.linux.org.tr
Cc: linux@liste.linux.org.tr
Sent: Fri, 20 May 2005 03:52:29 +0300
Subject: [Linux-sohbet] Egitim Kurumlarında Linux

> [...]

> kullanılmasının sağlayacağı faydalar" isimli bir tez hazırlamaya
> çalışıyorum. Ama bir kaç yerde eksiklerim kalmış bulunuyor. Aşağıdaki
> konular ile ilgili bilgi ve dökümanı olan arkadaşlar var ve acil
> olarak bu bilgilerini benimle paylaşırlar ise sevinirim.
>
> 1. Milli eğitim bakanlığının şuana kadar microsoft ürünlerine ve
> çeşitli yazılımlara yaptığı harcamalar.
> -işletim sistemi
> -ofis ürünleri
> 2. MEB ile Microsoft arasında yapılan anlaşmalara göre alınacak yeni
> bilgisayarların işletim sistemleri ve ofis ürünlerine sadece 2 dolar

Bazen 2 dolar çok büyük para ike bazen 2000 dolar önemsenmeyecek bir para olabilir. Bu
yazılımı hangi amaçla kullanacağınıza ve yazılımın size getireceği faydaya göre değişir.
Açık kaynak kodlu olup daha pahalı olabilen yazılımlar mevcuttur. Free sözcüğünü beleş
değilde özgür olarak ele alırsanız daha iyi olacağı düşüncesindeyim.

> 3. Eğitim kurumlarında kullanılabilecek bildiğiniz (ismi dahi olsa)
> veya faydalı olacağını düşündüğünüz ve listeye eklememi istediğiniz
> AKK eğitim yazılımları nelerdir? Schoolforce ve seul.org da bir sürü
> eğitim yazılımı listelenmiş ancak önerileriniz benim için önemli
> Pingus, Keduca gibi... Bu yazılımların arasında LMS'ler de olabilir.

DeMuDi. Müzikle ve sesle ilgilenenler için harika bir sistem. Özellikle güzel sanatlar
eğitiminde işe yarayabilecek bir çok program barındırıyor. Ayrıntılı bilgi için
Yrd.Doç.Server ACİM'e (sacim@inonu.edu.tr) başvurabilirsiniz.

> Özellikle MS ürünlerinin fiyatlarıyla ilgili bilgilere çok ihtiyacım
> var ve sağlam bir kaynak bulamıyorum.

shop.arena.com.tr bir çok MS ürününün fiyatını bulabilirsiniz.

> Şimdiden teşekkürler.

Çalışmanızı tamamladığınızda sonuçları bizimle paylaşırsanız topluluğa büyük katkı
yapacağınızı düşünüyorum.

Kolay gelsin.

> --
> Ertaç ÇAVUŞOĞLU