[Linux-sohbet] Re: [Etkinlik-cg] Telecom Fuar Rapor --

From: Umit Bozkir (bozkiru@bunalmis.com)
Date: Tue 17 May 2005 - 01:48:16 EEST

 Selamlar.Efendim isterseniz konuyu linux-sohbet listesine tasiyalim.
Pzt, 2005-05-16 tarihinde 23:16 +0300 saatinde, S.Çağlar Onur yazdı:
> Selamlar;

> Kimsenin şenlik öncesi keyfini kaçırmak istemiyorum, peşinen kusura
> bakmayın.

 Yok yok boyle cekinmenize gerek yok.

> Özgür olmayan ve daha önemlisi _lisanlı_ bir ürünü keyfimiz öyle
> istediği için hem de Dernek Standında görevli ve derneği temsil ederken
> ne akla insan/ların bilgisayar/larına yüklediğinizi anlayamıyorum.
 SuSE gunluk kullandigim bir dagitim degil.Eger tahminim dogruysa
SuSE'nin yast'la ilgili degisikligini listelerde ilk duyuran bendim
(yast'i acacak diye duymustum).Bundan once isolarini yayinlamaya engel
olan durumlarin yavas yavas ortadan kalktigini umuyorum ki 9.2 surumu ve
ondan once 9.1 personal surumu resmi olarak yayinlandi.Bu aralar 9.3 [1]
mini-installation (mini-kurulum) surumu ftpden
indirilebilir."Base" (temel) rpmler yayinlandigi icin yakinda 9.3'un
resmi ve tam olarak yayinlanacagini umuyorum.Demek istedigim SuSE eski
SuSE degil.Buna ragmen celiskiye dusmedim degil; cunku paketler arasinda
kolay kolay diger dagitimlar arasinda rastlayamacagimiz paketler
mevcut.Ancak kurmaya calistigi ozel lisansli programlari ozellikle
kurulum baslamadan once onaylatiyor.Sanirim daha once kurulumdan sonra
kisa bir rapor gibi sunuyordu.Tabi tum bunlar benim yasadigim kisa
tecrubelere dayaniyor.SuSE'nin sozlesmesini okuyan, gunluk kullanip
SuSE'yi gercekten takip edenler daha uygun aciklamalar
yapacaklardir.Dagitim olarak, Debian gibi bir ozgur yazilim
sozlesmesine/mantigina sahip olmadigi bir gercek ama -lisans sartlarina
uymak kosuluyla- kopyalanmasinda bir mahsur yok sanirim.

> SUSE güzel onu kullansınlar böylece Linux sevsinler gibi gayet iyi
> niyetle yaptığınızı tahmin ediyorum ama lütfen lütfen lüften bu bir daha
> tekrarlanmasın. İnsanlara bazı şeyleri anlatmaya çalışırken tersini
> aileden birilerinin yapması hiç hoş değil...
 Aslinda orada yasanan "getirin bilgisayarinizi SuSE kuralim"
degildi.Once disk bolumlemesinde yardimci olmamizi istedi(ler), zaten o
ayar bu ayar derken sonu gelmedi.

> Saygılar

1)ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/9.3/iso/SUSE-Linux-9.3-mini-installation.iso

 Senlikte gorusmek uzere.