[Linux-sohbet] Acemi biri system admin olabilirmi?

From: Eray YASYERLI (eyasyerli@hotmail.com)
Date: Thu 31 Mar 2005 - 23:00:21 EEST

merhaba,

Linux e uzun zamandan beri ilgi duyuyorum. Fakat yaklaşık 6 aydan beri ilgilenemedim. Bu 6 aydan beri neler değişti gelişmeleri takip edemiyorum fakat bir sistem kurup kendimi geliştirmek ve çevremdekilere faydalı olmak istiyorum.

Ilk olarak Linux Dağıtımında karar veremiyorum. Daha önce sırasıyla RedHat, FC1, FC2 kullandım. Fakat desktop olarak kendi makinemde kurmuştum. Şimdi ise network olayına girip biraz sunucu olarak kendimi geliştirmek istiyorum. Ama aynı zamanda kendimi geliştirirken bu makine üstünde işlerimi de halletmek istiyorum.

Sunucu için P4 1.7 256 MB 40GB hd makinem var. Ben bu bilgisayarı sunucu olarak kullanmak istiyorum. Bu makine şirkette çalışıcak ve yaklaşık 5 makine ve wireless ağ bağlı olacak.

Bunun için Fedora yı düşündüm çünkü bazen desktop olarak işlerimi yapmak istiyorum. Daha sonra bu makine üstünde ADSL hızlarının 512k ya çıkacağı haberinden sonra bu makine üstünde 3-4 domain barındırmak istiyorum. Burada php ile yazdığım hem dışarıyla hemde şirket içinde etkileşimli çalışan MYSQL databasini kullanmak istiyorum.

Fax server da kurmak istiyorum. Şirket içindeki yazışmaları istediğim yere ulaştırmasınıda. Ayrıca hesapları tutmak için muhasabe programı da çalıştırabilirim. (muhasabeci programını inceledim o olabilir belki) Bir de windowsta çalışan bir programı (özel bir pos sistemiyle çalışan stok programı) çalıştırmak istiorum ki bunu wine ile yapabilirim diye düşündüm. Fakat bütün istediklerimi tek bir makinede yapabilirmiyim bunca şeyi bu makine kaldırabilirmi bilmiyorum. Çok şey mi istiyorum bilmiyorum ama ben kendimi bu alanda geliştirmem lazım. Tabiki bu sizin tecrübeleriniz ve fikirleriniz doğrultusunda olabilirse çok sevinirim.

Eğer ben bu alanda başarılı bir çalışma yapabilirsem ve bu opensource camiasının hem kararlı hemde ekonomik olduğunu çalıştığım yere kanıtlayabilirsem. Çalışmakta olduğum turizm sektöründe ses getirebileceğimi düşünüyorum.

Bu konuda fikirleriniz nelerdir? Hangi dağıtımı önerirsiniz? Ve Sunucuda şirket için kolaylık başka ne gibi araçlar önerirsiniz.

Şimdiden herkese teşekkür ederim.

Eray Yaşyerli