[Linux-sohbet] Devlet Saglik Kurumlarinin Linuxa Bakisi

From: Goktan Kantarcioglu (goktan99@gmail.com)
Date: Wed 23 Mar 2005 - 19:31:54 EET

Selamlar

kac zamandir kafami kurcalayan bir olayi gecenlerde anet news
gruplarinda gorunce buraya tasimak ve goruslerinizi almak istedim.

son birkac yildir emekli sandigi, bagkur ve simdi de son duzenlemeler
ile ssk lar, eczanelerden ilac alimlarinda online sisteme gecmis olup,
gelen receteler ilac verilmeden kurumlarin sayfalarindaki java apletler
ile dogrulanip, ilacin verilip verilmeyecegi ve cikacak fiyatin ne
olacagi eczaciya geri donderiliyor ayrica bu recete eczane adina
kaydedilip burokratik islemlerin azalmasi saglaniyor. bir bir eczaci
oglu olarak bundan yaklasik iki sene once bu sistemleri linux altinda
mozilla ve konqueror ile deneyip calistirmaya calismis, MS in java sanal
makinasini istedigini gormus ve bagkur un teknik danisma hattina telefon
etmistim ama o zamanlar birakin JVM leri adama linux dedigimde kitlenip
kalmisti.

2 hafta onceki ankara migros e-devlet fuarinda bagkur yetkilisine konuyu
soyledigimde tabiki yeterli bir cevap alamadim ve beni yine teknik
bolume mail atmaya yonlendirdi. tam atayim diye dusunurken basta
soyledigim gibi anet.linux haber grubunda 2 arkadasin bagkur'a beos
programi icin mail attigini ve karsiliginda hazir yazili gibi duran;

Sayın Eczacı,

Beos programı ile linux uyumsuzdur.Beos programının analiz aşamasında
eczacılarla yapılan görüşmeler sonucunda Windows işletim siteminin yaygın
olarak kullanıldığı ve diğer işletim sistemlerine oranla
kullanılabilirliğinin daha kolay olduğu görülmüştür. Bu nedenle işletim
sistemi windows olarak tercih edilmiÅŸtir.

Bilgilerinizi rica ederiz.
Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı

mailleri gordum. sanirim burdaki eczacilar ile gorusmeler kisminin falan
palavra oldugu soylememe gerek yok :)

Tum Turkiyedeki resmi recete yapan eczanelerin bu online sistemden giris
yapmasinin mecbur oldugunu ve eczanelerde is yukune gore 3-4 bilgisayar
bulundugunu dusunursek. bu sekilde MS e "zoraki" kazandirilan paranin
miktarini hesaplamak bile baya zaman alacaktir.

ben de farkindayim ki bu yazilimlar tam linux destekli olsa bile
kullanacak insan sayisi sinirli olacaktir ama bu sekilde bir zorlama ile
sirf kendileri bazi seyleri yapmayi beceremiyorlar diye insanlara zoraki
para verdirmek kanunen mumkunmudur ki burada paranoyak tarafim ayni isi
gorecek bir java yaziliminin her yerde calisabilecek sekilde SUN sdk
lari ile yapilmasi daha kolayken bu sekilde bir yaptirima gitmenin
arkasinda hosuma gitmeyen kokular oldugundan supheleniyor :(.

kisaca soruyu ozetlersem, bu sekilde sacma bir yaptirimin onune gecmenin
bir yolu varmidir, yokmudur?

iyi calismalar
goktan