[Linux-sohbet] Gazeteden : YAZILIM ULUSAL OLMALI

From: Kenan Dogan (kndogan@yahoo.com)
Date: Sat 12 Mar 2005 - 11:03:58 EET

Merhabalar,

Umut verici gelismeler oluyor. Haberin hem adresini verdim, hem de
kisa oldugu icin Turkce harfleri degistirerek haberin kendisini
buraya aldim :

(Dunku "ulusal dagitim" tartismalarinin uzerine ilac gibi gelecek herhalde)

http://www.hurriyetim.com.tr/haber/0,,sid~1@w~1@nvid~548565,00.asp

Yazilim ulusal olmali (Mustafa KINALI - ISTANBUL)

Harp Akademileri Komutani Hava Orgeneral Faruk Comert, bilgi teknolojisinde
ulusal yazilim ve donanima sahip olmanin onemine deginerek,
'Bugun, aldigimiz bircok silah sistemlerindeki yazilimlarin kaynak kodlarina
giremedigimiz icin bu silahlari arzu ettigimiz hedeflere kullanamiyoruz' dedi.

Comert, 'Gelisen Bilgi Teknolojisi ile Guvenlik Politikasi ve Stratejileri
Arasinda Etkilesim ve Yonlendirme' konulu sempozyumun kapanisinda soyle
konustu:

'Ulusal yazilimi, ulkemizin yapmasi cok onemlidir. Turkiye bugun bilgi
teknolojilerinde yazilim ve donanim sistemleri uretebilecek bir altyapiya
sahiptir. Hedef, ulusal sistemlerde tumuyle ulusal yazilim ve donanim
olmalidir. Turkiye'nin ulusal yeteneklerini biraraya getiren, bir teknolojik
platform bu hedefi gerceklestirebilir.'

YAZILIM URETELIM

ITU Ogretim Uyesi Prof. Dr. Metin Demiralp, Turkiye'nin ulusal guvenligi
icin yazilim ve donanimini kendisinin yapmasi gerektigini soyledi.
Siberteror, elektronik postalarin izlenmesi ve uydularla dunyadaki iletisim
trafiginin takibe alinmasina dikkat ceken Prof. Demiralp,
'Gerekirse bin dolarlik yazilim 10 bin dolara maledilsin, ticari bir urun
olmasin, bu mutlaka yapilmali' dedi.