Re: [Linux-sohbet] FW: Emailing: haber.htm -- Turk savunma sanayinde Yazilimin Onemi

From: Umut Demirhan (linuxlist@gmail.com)
Date: Tue 14 Jun 2005 - 01:01:11 EEST

Bizim ne yaptigimizi bilmemiz, bilsek bile bu listede tartismamiz
bence olasi degil :)
 Ama su kadarini soyleyeyim, gonderdiginiz kose yazisina gore
TSK'nin en ust kademesindeki isim bu konunun farkinda,
TSK Egitim kurumlarinin en buyugunun basindaki
isim bu konunun uzerinde ve bir seyler yapildigindan bahsediyor.
 TSK projeleri onemlidir, evet, kritiktir, ancak TSK'nin barista
gorevi egitim ve donanim seviyesini en ust duzeye getirmektir.
 Bence hersey bir yana, egitim bir yana... Bahsettiginiz sistemleri
yeniden programlayabilecek ya da sifirdan tasarlayabilecek
yeterli sayida yetismis elemaniniz var mi yoksa universitelerin
cogunda hala kaliplasmis ezberci egitim verilerek ancak
idealist bir kac kisi, o da ellerindeki imkanlar olcusunde,
yetistirmeyi basari mi kabul etmekteyiz?
 Minix, Linux, Postgres, Google vs, bunlarin hepsi universite projeleri.
 Bir Turk buyugunun dedigi gibi, "Egitim sart". Iyi yonde gidiyoruz,
ama biraz daha ivmelenmek gerek... Ornegin pardus'u 15 degil
150 gelistirici destegiyle yapabilmek gerekirdi.
 Bizler fakir edebiyatini severiz. Olmusuz, bitmisiz deriz hep :)
Oldügümüz yok, herkes sorunlarin farkinda, cozum icin adimlar
atiliyor. Bize dusen, bu adimlara nasil katilabilecegimizi dusunmek
olmali.
 Konudan konuya gecmis gibi olacagim ama gecenlerde gezegen'de
okudum, kim oldugunu hatirlamiyorum ve bakamayacagim simdi,
kusura bakmasin, sony notebook'u XP ile satmaya zorladiklari
icin almayan birisi vardi... Gole maya calmaya devam. Tutturacagiz...
 Oyleyken boyle. Surc-u lisan ettiysem affola...