[Linux-sohbet] Linux mu? Aman...

From: Umut (linuxlist@gmail.com)
Date: Fri 03 Jun 2005 - 01:32:41 EEST

Merhaba.
 Bu aksam Ubuntu macerasi da sona erdi... Gnome login olmayi
muteakip hicbir hata mesajini hicbir loga yazmadan kilitlenip kalinca
sabrim tasti. Zaten ondan once de Davicom chipsetli kartimi
israrla "dmfe" yerine "tulip" olarak gormekte israr ederek kardesimi
internetsiz birakmisti.
 Ubuntu'dan once Gelecek ve Mandrake 10 ile sansimi denemistim.
Ve onemli bir tecrube edindim: Tum bu karmasik masaustu ortamlarini
sadece ama sadece standart bir sistemde tasarimi yapan ekibin
olmasini istedigi standartlarda kullanirsaniz mutlu olursunuz.
Yok eger hersey "custom" olsun isterseniz o zaman ne yaptiginizi
iyi biliyor olmaniz lazim ki olasi problemleri sezip duzeltme imkaniniz
olsun :)
 Dogrusu masaustunde en rahat ettigim dagitim Slackware oldu.
Arabadan calinan dizustu bilgisayarimla birlikte slackware sevdasina
ara verdim ve Gentoo uzerine yogunlastim. Gentoo ile de uzun suren
bir masaustu deneyimim ve uzun derleme surelerine ragmen
sorunsuz mutlu bir masaustum oldu :) Diskimi badsectore kurban
verdikten sonra uzun bir sure sogudum ve icinde XP kurulu diski
takarak onunla hayatima devam ettim.
 Her firsatta elime gecen guncel linuxlari denedim yeni aldigim bir
SCSI disk ile. Gelecek 2-3 ay kadar dayandi, ama update'lerden
birisi sistemin butunlugunu bozdu :) Synaptic surekli hata vererek
kapaniyordu ve duzeltmek icin elimden bir sey gelmiyordu (I hate
RPM, soylemeyi unutmusum)
 Mandrake daha kisa surdu. Daha kurarken beni o kadar cok
opsiyona bogdu ki ancak 4. kurulumda tam istedigimi elde ettim.
Sanmisim... Daraldim.
 Ubuntu. Cok basarili, cunku Gnome ve sade.. :) Mandrakenin
kalabaligindan sonra cok hosuma gitmisti. 2 hafta dayandi.
Kardesime ben evde yokken kendi bilgisayarindan internet
kullanamamasini aciklamak disinda sikayetim yoktu... Sorunu
kokten cozup acilista kernelin tulip degil dmfre modulunu
tanimasini saglayamadim bir turlu :) Tam listeye sorayim derken
Gnome kayboldu ortadan. Loglar temiz, hata mesaji yok, ama kilitlenip
kalan bir X ekrani :) Ustelik daha evolution calistirmayi bile
becerememisken. Standart kurulumda sudo evolution yazmadigim
surece standart kullanici ile bir turlu evolution kullanamadim :)
 Anladim ki, bu tip kompleks dagitimlarin kurulum programlari
ya da yontemleri benim kafamdaki modellerle uyusmuyor. Anlasamiyoruz.
 Ben bir ara yine Gentoo kuracagim masaustume. Belki arada FreeBSD
denerim, kimbilir. Ama Fedora, Mandrake, Gelecek, K/Ubuntu
denemeyecegim bir daha asla.
 Su an XP'deyim. Mecburiyetten. Ve tiksiniyorum, zira yuklu spyware
programlara ragmen acilip duran porno siteleri cozemiyorum,
engelleyemiyorum :)
 Gentoo'ya donmek istiyorum. Su guncel portage download'u bir bitsin :)
 Sevgiler & Saygilar.
Umut.