Re: [Spam] [Linux-sohbet] yurtdisindan cihaz sipariºi

From: Timuçin Kızılay (tim@ideefixe.com)
Date: Wed 01 Jun 2005 - 13:57:31 EEST

gelen malın kıymeti 100 euro'nun altında ise ve ticari bir mal değilse yani satmak amacı ile almıyorsan gümrüğe girmiyor diye biliyorum. DHL firmasının gümrük kısmına gitmiştim bir proje için görüşmek ve işleyişi görmek için. Orada görmüştüm, gelen paketleri uşaktan indirdikten sonra barkodlarını okutuyorlar, bilgisayar ekranında malın değeri çıkıyor ve bu gümrüklü bu gümrüksüz diye iki ayrı yürüyen banta ayrılıyorlardı bu şekilde. Oradaki görevliye sormuştum, 100 euro'nun altında ise gümrüksüz diye ayrılır, bu bantın ucu direkt olarak kurye minibüslerine gidiyor, gümrüklü olanlar gümrük işlemleri için antrepoya alınıp işlemi yapıldıktan sonra dağıtıma giriyor demişti. sanırım bu gibi kurye firmalarında hepsinde durum böyledir. Ama posta ile gelirse PTT'nin burokrasisi ile uğraşman gerekebilir haberin olsun.

Umarım bu bilgi işine yaramıştır...

Timuçin Kızılay