Re: [Linux-sohbet] Bir baslangic cigligi

From: Azer Demir (azer.demir@gmail.com)
Date: Tue 26 Jul 2005 - 16:39:51 EEST

Merhaba,

ayhan yalçınkaya yazmış:

>Degerli liste uyeleri,
>bu listeye yeni uye oldum. Uzunca sayilabilecek bir
>donemden beri windows kullanicisiyim ve artik "burama
>kadar" geldi. Artik linux kullanmak istiyorum:
>Imdaaattt! Sizce, yazilim dunyasiyla hemen hic
>ilgilenmeyen biri olarak ben, linux'u nereden, nasil
>edinmeli, nereden baslamaliyim? Yardimlariniz icin
>simdiden tesekkurler!

Nereden edinebileceğiniz ile ilgili birkaç ihtimal var, eğer geniş bant
bir internetiniz var yada yakınlarda varsa mevcut yansılardan çeşitli
dağıtımlardan istediğinizi indirebilirsiniz. eğer böyle bir fırsatınız
yoksa ücretsiz cd dağıtan projeler var, onlardan yardım
isteyebilirsiniz(www.linuxcuyuz.biz), yada piyasada bulabilirseniz
linuxnet dergisi çıkardığı 3 sayısında da çeşitli dağıtımları verdi.

Nereden başlayabileceğiniz ile ilgili olarak da yapacağınız ilk şey
heralde linux'u denemek olacak. burada hemen kurmadan linux'u tanımak
isterseniz, kimi dağıtımların cd'den çalışan linux'ları
var(knoppix,pardus çalışan cd vs.), bunları deneyebilirsiniz. kuruluma
geçmeden önce linux.org.tr'de bulunan "Linux Dağıtımları Kılavuzu" adlı
belgeyi okumanızı tavsiye ederim. eminim yol gösterici olacaktır.

kolay gelsin.