Re: [Linux-sohbet] Gnome kullanicilari hakkinda :)

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Mon 02 Jan 2006 - 12:21:25 EET

Merhaba,

On Mon, 2 Jan 2006, Mehmet Fatih AKBULUT wrote:

> I personally just encourage people to switch to KDE.
> This "users are idiots, and are confused by functionality" mentality of
> Gnome is a disease. If you think your users are idiots, only idiots will
> use it. I don't use Gnome, because in striving to be simple, it has long
> since reached the point where it simply doesn't do what I need it to do.
> Please, just tell people to use KDE.
> Linus

Linus Torvalds'ın *her ne olursa olsun* bir masaüstü ortamını işaret
etmesini hoş bulmadım ve yadırgıyorum.

Ben 1997 yılında KDE 1 ile girdim Linux masaüstüne. Uzun yıllar da KDE ile
devam ettim. Gnome'a geçişim genele göre biraz geç oldu ama sonra ona da
alıştım. Arada AfterStep kullandım 2002 yılında, o zamanki işyerimde.
Ancak düzenli kullandığım bu üçü arasında en çok Gnome ile anlaşabildiğimi
belirtmek isterim (idiot user grubundayım demek ki!). gnome-terminal,
evolution, Firefox, OpenOffice.org, Gaim, X-Chat, Skype, K3B, eog ve Gimp
en sık kullandığım yazılımlar. K3B sırıtıyor orada, biliyorum :) Bunları
kullanabildiğim her ortamı severim ama artık insan evladı bir
'Applications' , 'KMenu' vs istiyor...

Red Hat / Fedora Core biliyorsunuz uzun zamandır Gnome'u öntanımlı olarak
sunuyor. SuSE de artık Gnome'a geçecek hafızam beni yanıltmıyorsa.
Bunların bir bildiği olmalı diye düşünüyorum. Aslında olay masaüstü
tartışmasına dönebilir rahatlıkla... Neyse.

Bir de olaya benim gözümden bakarsak... Benim için masaüstü ortamı kritik
birşey değil. Neler kullandığım ortada. Bunları kullanabileceğim ve
kullanmak için takla atmayacağım bir masaüstü ortamı benim için yeterli.
Kurulumdan hemen sonra kullanılabilir hale gelen, özelleştirmeye
gereksinim duymayan bir masaüstü benim için yeterli. Gnome ve KDE bana
bunları sağlıyor; ama Gnome daha kolay hallediyor işimi.

Torvalds'ın bu sözlerini ilk kez okuduğumda masaüstündeki Fedora Core
4'ümü KDE ile açtım, ortamı görebilmek için. 13 dk dayanabildim. KDE aynı
KDE. Bana hep hantal gelmiştir. OpenSuSE'de KDE kullanıyorum bu arada ama
orada rahat değilim. Çoğunuza basit gelebilir ama gnome-terminal'i konsole
ile karşılaştıramıyorum kullanılabilirlik açısından. Gnome-terminal elim
kolum olmuş benim. Yani sevimli geliyor Gnome, basit ama işte size bir
kullanıcı görüşü :) Nautilus dışında özel bir sorunum yok.

Torvalds bunu yapmamalıydı. Kendisi bir peygamber değil. Müritlerini bir
sözü ile etkileyemez diye düşünüyorum.

Bizim 'Stop using Gnome' demekten ziyade masaüstü ortamlarımızı nasıl daha
da iyi hale getiririz; son kullanıcıya yönelik araçların sayısını nasıl
attırırız sorularına yanıt bulmamız gerekiyor. İçine kurt düşmüş
yazılımcıların: Tekerleği baştan keşfediyoruz. Baktığınız zaman harikulade
masaüstü yazılımları var; ancak kullanılabilirlik konusunda daha yapmaları
gereken çok şey var.

http://freedesktop.org

Saygılar.

--