Re: [Linux-sohbet] Gnome kullanicilari hakkinda :)

From: Alphan Bayazit (listec@bayazit.org)
Date: Tue 03 Jan 2006 - 04:04:07 EET

 2 Oca 2006 tarihinde Doruk Fisek dedi ki:
> Mon, 2 Jan 2006 12:21:25 +0200 (EET) tarihinde Devrim GUNDUZ
> <devrim@gunduz.org> yazdi:

> Ticari firmalarin GNOME secimi genelde duygusal oluyor. Ozgur olmayan
> lisansli yazilimlarina kolaylikla gomebiliyorlar.
Bu bakış açısı biraz eksik olabilir.
Novell'in zaten QT lisansı vardır. Ubuntu, Redhat ve Sun'a da koymazdı bir
kaç bin dolar.
bunlardan daha fakir ÅŸirketler (linspire, xandros vs) QT'yi
seçtiğine göre "kolaylıkla gömme" sorunları yok.
Zaten Redhat ve Ubuntu özgür olmayan lisanslı bir yazılımı kolay kolay
çıkaramaz.
Sebep küçük (ve esir) yazılımcıları kaçırmamak desek, o da zor. Nerdeyse her QT
tabanlı dağıtım gtk'lı geliyor.
bence küçük bir sebep GNU projesi olması, büyük bir sebep kullanıcının
embesilliğini göz önüne alıyor olması. Kontrolü de daha kolay olsa
gerek.
Son olarak Novell'in kullanılabilirlik çalışması yaptıktan sonra Gnome
sinyalleri vermeye başlaması da önemli bir işaret olabilir.
kolay gelsin,
-alphan

--
Bu yazı engerek ile denetlenmiştir ama