[Linux-sohbet] Qmail de Allow ve Deny

From: Ahmet Baba (ahmet@babanet.net)
Date: Sat 29 Jan 2005 - 11:57:22 EET

Merhaba Arkadaþlar,

            Listeye yeni üye oldum ve umarým þu anda doðru yere mesaj
atýyorum. Benim sormak istediðim þu anda host makinamýn baþý spamlarla
dertde ve þu an çözüm için makinanýn Qmailini stop ettim ve mail serveri
diðer makinaya taþýdým. Bu durumda ise makinadaki form mail ler çalýþmýyor.
Formmail scriptlerinde de mail server IP i girebileceðim, bu þekilde ayar
yapýp diðer makinadan çýkýþ yaptýrýp form un emaile atýlmasýný saðlayan bi
script bulamadým. Þu anda da binlerce mail qmail de beklemede.

Benim þu an istediðim.

1- Beklemede olan tüm mailleri (ki bunlar spam emailleridir) bunlarý
komple silmek

2- Qmail e ayar yaparak tüm gidecek olan mail domainlerini engellemek
sadece bir emaile email atýlmasýna izin vermek (ki bu mail benim web
sayfasýndaki mail formlardaki sitelerin adminlerinin mailleri olacaktýr)

Yani yapmak istediðim ayarýn mantýk olarak Qmail in göndereceði tüm mailleri
deny edecek

Sadece benim belirlediðim maillere allow edecek bi ayar. Ve bu ayar gelen
mailler için deðil makinadan çýkan "outgoing" mailler için olacak.

Ne diyorsunuz? Böle biþey mümkün olmalý sanýrým. En erken zaman da
cevabýnýzý bekliyorum, Ticari olan sayfalar makinada mevcut ve sanýrým bir
maðduriyet söz konusu. Ýlk istediðim de önemli çünkü beklemede olan
maillerin gitmesini beklemek istemiyorum formdaki maillerin gitmesi için. IP
nin block olmasýný istemiyorum, Spam Listlere girmesini istemiyorum bu
yüzden önce onlarý da komple silip iptal edecek bi komuta ihtiyacým var.
Yardýmlarýnýzý bekliyorum.

Saygýlarýmla

Ahmet Baba