Re: [Linux-sohbet] SSL sertifikasi secenekleri

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Thu 27 Jan 2005 - 20:09:35 EET

Merhabalar,

Verisign, bu tür şeyleri, pazarlama ve ürün çeşitlendirmesi adına yapmış
olabilir. Mesela, aslında 40 bit encryption, bugün çözülemeyecek bir
şifreleme değildir. Yanılmıyorsam, bir grup, 50-60 bilgisayarı paralel
çalıştırarak 64 bit şifreyi 6 ayda falan çözmüştü. Yani, kafaya takmış,
gerekli işlemci gücünü ve onun gerektireceği maddi yükü üstlenen biri,
bu şekilde hazırlanmış bir web sitesinin şifrelemesini kırabilir,
bilgileri ele geçirebilir.

Bence bu zamanda e-ticaret için, yani kredi kartı bilgilerinin
internetten transferi için 128 bit SSL sertifikası minimum şarttır,
Verisign ne derse desin. Ayrıce, SSL sertifikasını tek veren de VeriSign
değildir, başkaları da var, arayın, karşılaştırın, sonra karar verin...

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.

huseyin@btegitim.com yazmış: