[Linux-sohbet] Ozgur yazilim ekonomisi arastirmasi

From: Mert Uzbaşlı (mert@bunalmis.com)
Date: Sun 23 Jan 2005 - 15:56:24 EET

Merhaba,

Bildiginiz gibi dönem basinda özgür yazılım ekonomisi hakkinda bir ödev
hazirladigimi duyurmustum. Sonunda bu arastirma bitti. pdf ve sxw haline
ftp://212.174.59.7/ adresinden ulasabilirsiniz. Bu ftp benim kendi
bilgisayarimda ve bilgisayari kapadigim zaman ortada ftp fln kalmiyor dogal
olarak. Bu yüzden bu belgeyi koyabilecegim bir yer ayarlayabilirseniz
sevinirim. (belki belgeler.org?)

Giris bölümünden:
"Bu araştırma özellikle son on senede gelişimi hız kazanan ve kullanım alanı
genişleyen özgür yazılımların ekonomik boyutu hakkındadır. Özgür yazılımlar;
mikro ve makro ölçüde incelenmiştir.
 Mikro ölçüde özgür yazılım üretiminin ve kullanımının firmalar üzerindeki
ekonomik etkileri araştırılmıştır. Yazılım üreten programcıların, özgür
yazılım üretmelerine neden olan sebepler incelenmiştir. Kapalı kodlu ve açık
kodlu yazılım üretim ortamlarının karşılaştırılması yapılmıştır. Yazılım
üreten firmaların özgür yazılım üretiminde uygulayabilecekleri stratejilere
değinilmiştir.
 Makroiktisadi düzeyde gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler için toplam sahip
olma maliyetlerinden yola çıkılarak lisans ücretlerinin GSYMH içerisindeki
payları araştırılmıştır. Özgür yazılım kullanımı sonucu sağlanabilecek
tasarruf ve faydadan bahsedilmiştir.
 Özgür yazılımların pozitif dışsallıkları araştırılmış ve ulusal güvenlik ve
bilgi transferi gibi konularda neden önemli oldukları anlatılmıştır.
 Araştırmanın içerisinde çeşitli özgür yazılım örnekleri, özgür yazılım
kullanan devletler, özel firmalar ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara örnekler
verilmiştir."

Vatana millete hayirli ugurlu olsun :))

--
Mert Uzbaşlı