Re: [Linux-sohbet] Setup Guides for ecommerce server

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Wed 19 Jan 2005 - 11:58:14 EET

On Wed, 2005-01-19 at 10:19 +0200, huseyin@btegitim.com wrote:
> Enver Bey

Merhaba,

> Apache, php ve mysql kullanacagim. snort ve iptables ile de server'i korumayi
> planliyorum. Snort ve iptables'i yapabilirim. Belki bu konuda cok kaynak var ama
> bir ecommerce projesi için ozel hazirlanmis kurulum, test, ve bakim konularini
> bir butun olarak isleyen bir tutorial'i yinede sizlere sormak istedim.
>
> Kelimenin tam anlami ile korkuyorum.

Görebildiğim kadarıyla sistemin durabilecek olması ihtimalinden
korkuyorsunuz. Yerinizde olsam donanım ve izleme çözümlerini (örneğin
Nagios) incelerdim. Kurulum ve test konuları için ise dağıtımların
paketlerine güvenebilirsiniz, Debian/RedHat paketleri sizi genellikle
belli yapılandırma biçimlerini kullanmaya zorlar.

Bu konuları bir bütün olarak işleyen bir tutorial bilmiyorum, Google ile
kolaylıkla bulunabileceğini de düşünmüyorum :)

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/
Software developer @ Parkyeri |      http://www.parkyeri.com/