RE: [Linux-sohbet] Java & Özgürlüğü

From: Ali AYEN (a2@aliayen.com)
Date: Mon 21 Feb 2005 - 19:24:50 EET

Merhaba,

Saniyorum .NET lisansindaki madde ile ilgili yorum bana aitti.

.NET Framework ün lisansındaki 14. maddeyi incelerseniz:

Yani Microsoft kafasına estiği zaman (ki yukarıdaki maddelere baktığınızda
gerçekten kafasına estiği zaman) EULA yı feshedebilir ve bu durumda
bilgisayarınızdaki, bu lisans dâhilindeki tüm yazılımları silmek zorunda
kalırsınız.

Java ve çektiği katardaki teknolojileri öğrenmeyi seneye düşünüyorum, ancak
"Bora Güngören" in bize verdiği seminerde aktardığı kadarıyla, Sun
Microsystems in lisans sözleşmesinde buna benzer bir madde olmadığını
sanıyorum. Yapacağınız yazılımın içeriğini kısıtlayan bir madde yok, ancak
yazılımın kötü amaçlarla kullanımından doğacak zararlardan Sun Microsystems
sorumlu tutulamaz gibi bir ifade olduğu aktarıldı. Bora abiden bir açıklama
bekleyebiliriz nitekim :)

Onun dışında Java kodunun değiştirilip tekrar derlenmesinin, akademik
çalışmalar için serbest olduğunu, ve bunu yapanların binlerce kişilik
kongrelerde yaptıkları şeyleri sunumlarla anlattığını, yani bu konuda
Microsoft kadar kapalı olmadığını biliyorum.

Ozgür yazılımdan şaşmamak gerektiğini söylediniz ama, dereyi geçene kadar
ayıya dayı demenin kimseye zararı olmaz diye düşünüyorum.

İyi çalışmalar.

Ali AYEN
Erciyes Universitesi
Bilgisayar Muhendisligi