Re: [Linux-sohbet] 14 yaşında bir penguen adayı

From: Emre Kadıoğlu (kadiogluemre@gmail.com)
Date: Thu 10 Feb 2005 - 21:35:52 EET

Geçen ay kardeşimin bilgisayarına debian kurdum. kendisi daha 13 yaşında
bir hanfendi.
çok içtenlikle söylüyorum daha önce bilgisayarında 98 yüklüydü iki günde
bir abiii bi baksana diye bana seslenirdi giderdim bilgisayarına dolan
spy ve adawarelerle uğraşırdım. Nazar etmiyim şu ana kadar sadece 1 kere
beni çağırdı oda tuxracerda bir bölümü geçememiş nasıl geçeceğini sordu.
Benimle aynı dertten yakınanlar varsa hemen bir linux kurun,
cedega ile de sevdikleri oyunları yükleyip masaüstüne de kısayolunu
ekleyin(kız çocuğu olduğu için öyle hayvanımsı grafikli fps leri
oynamıyor sims simcity gibi oyunları seviyor o yüzden cedega ile çok
rahat çalıştırıyorsunuz.) synaptics kullanmayı öğretin kendi başına
herşeyi yapıyor. Ama komut satırına daha tam olarak geçemedi şimdilik
sadece gaim yazınca
msn in açıldığını tuxracera girmek için tuxracer yazmak gerektiğini
biliyor ;)

Bunun yanında evde 89 yılından beri bilgisayar olmasına rağmen daha
bilgisayarı açıp kapamayı bilmeyen annemi internete girmeye ikna ettim
eski bir laptopa da debian kurup ona verdim daha önce 98 vardı onda da
onun söylediğine göre linux daha kolaymış windows çok karışıkmış.

Bence hiç bilgisayar kullanmamış birine windows ve linux kullandırsak
kesinlikle ona linux daha kolay gelir. insanlar orda bir c: ya da
internete bağlandıklarında internet explorerın üst köşesindeki
zımbırtıyı görmeye alıştıklarından ve yeni bir şey öğrenmeyi eziyet
olarak gördüklerinden "Linux Zordur " görüşü hakim bence yanılıyor muyum?