Re: [Linux-sohbet] Outlook ile uyumlu mail server.

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Tue 08 Feb 2005 - 11:47:52 EET

Merhabalar,

Outlook'un zaman planlama, yapılacak işleri kişiler arasında bölüştürme,
toplantı ayarlama gibi, ekip içince organizasyonu sağlama (groupware)
özellikleri vardır. M$'un "müşteriyi burnundan yakala, kendi teknolojine
bağımlı kıl" politikasından ötürü, bütün bunları yaparken, standart dışı
teknolojiler kullanır. Bu yüzden, standartlara uyan, Linux'da
bulacağınız mail sunucuları, standart mail hizmetlerini sunarken,
Outlook'un groupware özelliklerinin tamamını desteklemez, sadece, mail
alır-gönderir. Zaten, aslında M$ Exchange server da sadece standart bir
email sunucusu değildir, groupware özellikleri altyapısı NNTP'ye
benzerdir, fakat onun da standart dışı çeşitli özellikleri vardır. Eğer
ortamda Windows2000 Domain server falan varsa da oradan login
oluyorsanız, işler biraz daha karışır, çünkü AD de standart bir LDAP
uygulaması değildir, Linux'da kurulan LDAP uygulamalarına geçişte sorun
çıkartır.

Gerçi ben dediğim gibi bu konularla son iki yıldır falan fiilen
ilgilenmedim, belki bu sorunları aşan çözümler şimdiye çıkmıştır.

Kısacası, sadece email alıp göndermekte Outlook kullllanıyorsanız, hiç
dert değil, istediğiniz mail sunucusunu kurabilirsiniz. Outlook'dan da o
email sunucusuna bağlanıp email alıp gönderebilirsiniz. Ama yoğun bir
şekilde planlama-organizasyon (groupware) kullanıyorsanız, sadece eposta
sunucusunu Linux'a geçip Outlook'u da aynı şekilde kullanmayı
bekleyemezsiniz...

Ama bence zaten, sunucunun Linux olup istemcinin Outlook olmasının da
bir anlamı yok. Mozilla-Thunderbird neyinize yetmiyor? Outlook'un kendi
güvenlik açıkları, virüsleri vs yeterince bezdirmedi mi sizi?

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.