[Linux-sohbet] adsl uzerinden web yayini

From: Turgay Zengin (turgayze@gmail.com)
Date: Wed 07 Dec 2005 - 15:39:26 EET

Web uzerinde bir site acmak istiyorum. Aklima gelen 2 yol var:

1) Eve aldigim sabit IP'li ADSL var. ODTU'den bir domain adi aldim.
Evdeki makinami bu IP numarasini kullanmak uzere ayarladim. Uzerine
kurdugum apache server ile internete acilmis olmak icin baska ne
yapmam gerekir? Zannediyorum IP adresimi giren kisi benim makinama
ulasir ama, domain adim ile de ulasmasini istiyorum.

Burada sorun zannediyorum su: ODTU'de domain adini internet uzerinden
alirken, 2 tane DNS numarasi soruyor. Bu DNS kayit isi de domain adi
kayit isi gibi yillik kira ile yapilabilen bir islem midir? Oyleyse,
hangi sirketler benim IP numarami domain adim ile kaydederler, ucret
karsiliginda? Yani bu sirketten tek istegim, benim domain adimi giren
bir kisiyi benim makinama yonlendirmesini saglamak. Bu hizmeti veren
sirketler var mi?

2) Yukaridaki cozum ise yaramazsa, zannediyorum bir hosting firmasi
ile anlasip, domain adimi bildirip, sayfalarimi oraya yukleyerek
internet yayini yapabilirim. Bu sekilde hizmet veren bir cok firma
var, orada sorun yok.

Makinamin ve web sunucumun, (veritabani sunucumun vs.) her turlu
erisimi bende olacagi icin, 1. cozumu tercih edecegim, ama eger
mumkunse... Bu konuda yardiminizi rica ediyorum.

Tesekkurler,
Turgay Zengin