Re: [Linux-sohbet] Server firması

From: Emre Erim (emreerim@ttnet.net.tr)
Date: Tue 23 Aug 2005 - 03:11:11 EEST

Merhaba

bu konunun abartildigini dusunuyorum.
Yurticindede yeni metro ethernet olaylarindan sonra fiyatlarda ciddi
dususler beklemek olasi.
Hatta bazi isp ler simdiden bunun icin kampanyalara basladilar.
bknz.: www.is.net.tr de 1 mbit colo 149 ytl ayda. + rackspace kirasi ama
genede eski fiyatlardan oldukca ucuz.

Turkiyede ve yurtdisinde ABD ve avrupada pek cok kiralik sunucuya sahip
olmus birisi olarak soyleyebilirimki Turkiyedeki ISP lerin server hosting ,
dedicated server ve colocation olaylarinda henuz yurt icinden gerekli
bilgili birikimine sahip yeteri kadar talep olmadigi icin boylesine
davranmalari gayet normal. Gittikce uzmanlasan daha ciddi talepler
geldiginde kendilerini iyi yonde gelistirdiklerini, musteri ihtiyaclarina
yonelik gerek bant genisligi ve gereksede teknik destek konusunda
iyilestirmelere gittiklerini yillar icinde kendim yasadim.

Benim genel olarak Turkiye icin piyasada gordugum kiralik sunucu veya
colocation ihtiyaci olan 2 degisik kategori oldugu yonunde.
1 cisi gercekten kurumsal hizmetlerini yurt icinde en hizli ve en iyi
destegi alacak sekilde vermek isteyen firmalar 2 ciside genc ve heyecanli
girisimciler :).

1 ci kategoriye girenler zaten fiyati ne olursa olsun amaca yonelik olarak
bu islerini yaptiritiyorlar/ yapiyorlar.
2ci kategoriye giren bu ise daha az butce ayirmak zorunda kalanlara yonelik
olarakda Turkiyede bir hizmet vermek bugunku piyasa sartlari dogrultusunda
mumkun olmuyor.

Butun bunlarin disinda henuz yavas yavas olusmaya baslayan sizin benim gibi
ciddi girisimciler ve bu is icin parasi olan belli bir yatirim yapmayi goze
almis ancak kurumsal kimlikten yoksun olan kisiler icin ise piyasada ciddi
bir bosluk oldugunu soylemeliyim.

Simdi konuya geri donersem yurt disi icin 1 2 adres vermek istiyorum kisaca
kendime ait yorumlari ile beraber.

1- www.theplanet.com ve ona bagli www.servermatrix.com - bol musterili makul
fiyatli kendinizi bir numaradan ibaret hissedeceginiz vaadettiklerini yerine
getiren bir firma.
2- www.ev1servers.net zamaninda 99 usd / ay 1000 gb furyasini baslatan
texasli girisimci bir amcanin kurdugu sonradan isi kaliteli hizmet az oz
musteriye doken firma. Vaadettiklerini verir sonuna kadar.
3- www.fdcservers.net cok sey vaad eden ici bos bir firma. Bol bantgenisligi
ancak yetersiz destek guvenilmez bant genisligi istiyorsaniz.
4- www.nocster.com cok heyecanli bir firma. bazen ozel guzel fiyatlari
olabiliyor.
5- www.managed.com ismiyle alakasiz olarak tamamen unmanaged olarak hizmet
veren. destek istemediginiz surece tum vaadettiklerini yerine getiren firma.
destegi cok cok zayif. sorununuz olmiycaksa ben isimi bilirim derseniz. ABD
nin bati tarafinda pingleri yuksek :)
6- www.nac.net ve www.15minuteservers.com benim kisisel favorim. Ciddiyetten
odun vermeden vaadettikerini gerceklestiren bir firma.
7- www.layeredtech.com destek zayif ancak fiyatlar iyi. savvis bandwith
kullaniyorlar cable&wireless yani Turkiyeden guzel pingleri var.
8- www.leaseweb.nl hollandali avrupali bir firma. Bol bantgenisligi ve ciddi
donanima ihtiyaciniz varsa dusuk pinglerle avrupaya isinize
yarayabilir.Ozellikle unmetered planlari dikkat ceker.

Simdilik ilk aklima gelen bu 8 firma oldu. Hepsiyle eskiden yada simdi bir
sekilde calistim/ calisiyorum.Bunlarin disinda elbette herkesin tavsiye
edebilecegi onlarca belki yuzlerce daha irili ufakli firmalar olabilir

www.webhostingtalk.com adresi bu isle ciddi olarak ilgilenmek isteyenlerin
incelemesi gereken adres olmali bence.
Ne olursa olsun ister 50 usd ister 500 usd istersede 5000 usd verin bu iste
en basindan firmanizdan ne beklediginizi bilmek ve fazlasini beklememek cok
onemli.

Managed/Unmanaged , Metered/unmetered , Unlimited ? bandwidth ne demek
bilmeden direk ben server almak istiyorum demekde bence cok yanlis.
Diger siklikla gordugum 1 baska yanlislikda kiralik sunucu edinenlerin
gerekli alt yapi birikimine sahip olmadan piyasada herkesin sundugu cpanel ,
plesk , ensim gibi herhangi bir kontrol paneliyle birlikte aldigi
sunucularda hizmet vermeye calismasi. Kontrol panelleri elbette cok vakit
alan rutin isleri kisa zamanda yapmak ve otomasyon icin buyuk kolaylik
sagliyorlar. Ancak sunucunuzun basina bir sey geldiginde bu kontrol paneli
neden calismiyor? Sunucuya pingde atilmiyor. Mysql serverim neden calismiyo
demek yerine root olarak login edip /var partititonun %100 oldugunu gorup
hemen uygun onlemi almakda onemli.

Sirf kontrol panellerine guvenen 10 larca kisi yuzunden bol bol spam
yapilabilen orasi burasi aciklarla dolu her turlu abuse olayina acik
piyasada 100 lerce sunucu var.

Konuyu cok dagittim farkindayim.Ama ister Turkiyeden isterse yurtdisindan
bir sunucu kiralayin oncelikle kendinize sorun "ben bir kiralik sunucuyu
yonetebilecek kadar isletim sistemimi taniyormuyum?"
Eger bu soruya cevabiniz evetse o zaman dogru firmayi size uygun olani
bulmak icin bol bol arastirin.

Saygilarimla

Emre Erim