Re: [Linux-sohbet] Önemli

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Thu 11 Aug 2005 - 23:59:58 EEST

Merhaba,

On Thu, 11 Aug 2005, Abuzer Yakaryılmaz wrote:

> Ürün BSD altında, ama firma kendi ürünüymüş gibi satıyor ve yazılım için
> lisans ücreti istiyor. Firma ve ürün ile ilgili detay veremiyorum, öncelikli
> firma ile konuşulacak ve durum netleştirilecek. benim takıldığım nokta işin
> etik yanı: eğer haksız yere bir çok geliştiricinin (yazılımı geliştirenler)
> emeğine saygısızlık yapılıyor ise bunun meşruluğunu hiç bir şekilde
> sağlayamayız kanaatindeyim.

BSD lisanslı bir veritabanı sunucusu olan PostgreSQL'i kullanarak siz
istediğiniz gibi bir veritabanı sunucusu yapabilirsiniz.

Ben kodu derleyip kapatıp, adını da DevrimGunduzSQL koyarım ve "satarım"
(ya da bedava dağıtırım). Derim ki PostgreSQL tabanlı. Oldu bitti işte.

BSD lisansı buna izin veriyor.

Saygılar,

--
Devrim GUNDUZ
devrim~gunduz.org, devrim~PostgreSQL.org, devrim.gunduz~linux.org.tr