Re: [Linux-sohbet] Fikir ve sanat eserlerini cogaltma, dagitma...

From: Sinan Alyuruk (sinan@lkdlists.ayder.org)
Date: Mon 25 Apr 2005 - 16:12:41 EEST

Kenan Dogan wrote:

> Fikir ve sanat eserlerini cogaltmayi ve dagitmayi denetim altina
> alma amacli bu gelisme hakkinda daha ayrintili bilgisi olan var mi ?
> Ozellikle GPL , BSD v.b. lisansli urunlerin durumu ne olacak ?

GPL lisansinin bu konudaki önergesi açık. Türkçe cevirisi:
http://www.belgeler.org/howto/lgpl_copy.html

> Eger bunlari kopyalayip dagitmak da zorlasacaksa, LKD bu konuda
> girisimde bulunmayi dusunur mu ?

Fikir ve sanat eserleri kanunu önemi açık. Kapalı kaynak kodlu olsun
olmasın tüm 'lisanslı' fikir ürünlerini korumaya yönelik.
GPL/BSD Lisanslarının içinde zorlaştıran değil bilakis çoğaltmayı teşvik
eden önergeler mevcut olsa da bu lisanslar kapsamında
tabii ki belirli kurallara uyulması gerekiyor.

Belki soru bu açık lisansları Türkiye 'de biri(leri) ihlal ettiğinde
bunun mücadele edecek örgüt var mı?
LKD bununla uğraşmalı mı? Şeklinde sorulmalı..

Saygı ve sevgiler..
Sinan