Re: [Linux-sohbet] MEB, Okullar ve PCler

From: Ahmet AYGÜN (resilence@truvalinux.org)
Date: Wed 20 Apr 2005 - 00:08:55 EEST

Merhaba

Berkan ATAKAN yazmış:

>Milli Eğitim PC
>milli eğitim telekom ile yaptığı anlaşma doğrultusunda okulların çıkışları
>kendi milli eğitime bağlı proxy server üzerinden çıkış yaptığı için pek
>güvenlik problemi yoktur ama her zamanki deneme yapmakta fayda vardır

Bazen sayfa gösterimlerinde sorun çıkaran, bazen hız problemleri yaşatan
ve bazen de hiç çalışmayan bir(kaç) vekil sunucu var. Bunun yanısıra tüm
okullar telekomda bulunan meb ağına bağlı. Güvenlik problemi var, şöyle
ki hala okullarda windows kullanıldığı için ve vekil sunucularda da
içerik filtreleme olmadığı için pek işe yaramıyor. Ayrıca mantığını
anlayamadığım bir port bloke etme durumu da sözkonusudur, güvenlik
sebebiyle 443/8443 (yaygın ssl hizmet portları) numaralı portlar ve
birçoğu kapalı, bu portları kullanamıyorsunuz.

Sevgiler