[Linux-sohbet] MEB, Okullar ve PCler

From: Umut (linuxlist@gmail.com)
Date: Tue 19 Apr 2005 - 15:37:30 EEST

Merhaba,
 Sanirim MEGES isminde bir proje var MEB ile ilk ve orta dereceli okullar
uzerinde yurutulen. Bu proje kapsaminda okullara bilgisayar vs malzemeler
tahsis ediliyor surekli.
 Bulundugum ilcedeki okul benden bu bilgisayarlarin kurulumuyla ilgili
yardim istedi, ben de gittim, gezdim. Sartnamelerini bilmemekle birlikte
okula bir kutu icerisinde "Aha cdler, aha bilgisayarlar, bu da ağ
anahtariniz" demişler, kablo vs hiçbir şey olmadığı gibi nasıl kurulacağı
hakkında fikirleri de yok.
 Bilgisayarları bir dersaneye dönüştürmek için gereken yardımı yapmaya
başladım, bu periyotta müdür beye internet yönetimiyle ilgili fikri olup
olmadığı, bilgisayarların bu kurulumda kalırsa ne kadar uğraşacaklarını
anlatmaya çalıştım ama bana MEB tarafından kendilerine internet yönetimi ve
bilgisayar yönetimi için özel programlar tedarik edildiğini bilgisayarlara
bu programları kurarak emniyetini sağlayacaklarini beyan etti.
 Talep eder ve de orta karar bir PC gösterirse firewall+squid kuracağım
istese de istemese de.. Merak ettiğim ve müdür beyin henüz bilmedigi bir
konuda bilgisi olan var mı merak ediyorum:
 MEB tarafından okullara internet vs yönetimi için nasıl bir program/sistem
planlanıyor? Bir yerlerde kurulmuş vardır, gören/duyan var mı?
 Saygilar.