Re: [Linux-sohbet] Re: [Web-icerik-cg] (konu yok)

From: Serdar KOYLU (serdar@uludag.org.tr)
Date: Mon 18 Apr 2005 - 09:56:49 EEST

Selamlar..

> Bu sebeple kullanicilarin kafasinda bayagi soru
> isareti olusacaktir. Bunu nlemek de en basta bizlere
> dsmekte ... Insanlari dzgn ve dogru sekilde
> bilgilendirmek zorundayiz ... Biraz sabirli ve
> anlayisli olmak lazim...

Bence bize düşen biraz daha fazlası. Artık konuya seyirci olmamız değil,
sürecin içinde yeralan, sorumluluk ve yetki sahibi insanlar olmamız
gerekiyor. Görünen, bilinen eksikleri kapatmak, ilk önceliğimiz olmalı.

Diğer yandan ilgili araştırma raporuna gelince. Böyle bir raporun
taraflı/tarafsız vs. diyerek üzerine yürünmesi yerine, bunun bir fırsat
olarak kullanılması daha iyi olur. Mesela, OpenLDAP'ın konfigürasyonunun
AD'den zor olduğu belirtiliyor. Daha 3-4 gün önce bir AD ile boğuştum, o
daha zor göründü gözüme.. Peki o zaman? Bence bu durumun kaynağı,
sistemdeki bileşenlerin OpenLDAP'tan haberdar olmaması. Örneğin, Windows
tarafında, AD ile Exchange, IIS, PDC/Logon Control vs. hazır entegre
halde geliyor. Linux admini öncelikle OpenLDAP'ı daha kısa sürede
halletmiş olsa bile, gidip SMTP (postfix mesela), IMAP/POP3 (Cyrus veya
Courier), Proxy (squid ??), NSS (PAM, libresolv etc..) vs. hepsini tek
tek ayarlamak, bu süreçte hangi şemaların ekleneceğini bulmak çıkarmak,
bulduğu şemaya göre herbirine filter, resultAttribute vs. eklemek vs.
bir ton işle boğuşmuş olmalı.

Demekki, bu işler zaman kaybına yola açıyor. Otomatize edilemiyor. Bu
durum aynı zamanda ileriye yönelik yönetimsel sorunlarda getirecektir.
Bakım esnasında akılda tutulması gereken şeyler vs.

Bizim "vay efenim, getirin sopamı.." yerine, hımm, bu sorunları şöyle
giderebiliriz gibisinden kafa yorup sorunu gidermemiz gerekiyor.

Saygı ve sevgiler..