[linux-sohbet] Re: bilgilendirme

From: Ozgur KARATAS (ozgur@aaholding.com.tr)
Date: Wed 15 Sep 2004 - 05:10:04 EEST

Degerli linux kullanicilari ve kullanicilara ve de linuxe emek veren
arkadaslar;
Bir suredir takip eden olaylari inceledim ve grup icine izninizle mail
atmayi uygun gordum. Konu sudur ki, mail basliginda gordugunuz gibi adim
"Ozgur KARATAS" olmaktadir ve internet uzerindeki pek cok faal
platformlarda benimle ayni ismi tasiyarak insanlari kandiran taklitci
bunyelerden bir suredir haberdarim. Konu ile ilgili olarak; takdir
edersiniz ki, kolaymail.com (emt-net) bunyesinde calistigim ve son
olarak adanete link attigimdan ve de tum sirketin kapanmasindan sonra
net ile baglantimi kesmistim. Uzun bir sure faal ortamlara
katilmamaktaydim. Bu 2 yila denk gelen zaman icerisinde, adi Ozgur
KARATAS (tam emin degilim) olan bir arkadasimiz oncelikle irc
serverlarda, sonrasinda serverlarin onu yittigi ortamlarda (forum,
sozluk ve hatta mailing list) boy gostermeye baslamistir. Zaman
icerisinde ortamlarda "Guru" nickini almis ve gecmiste "Guru" nickini
kullanan kisilerin ise unvanini kullanmistir. Sahis, olaylara baktigim
kadari ile; koc.net'ten taninan Ozgur Cengiz Demir (OCD)'in ismini
kullanmis (ne de olsa nette yok diyerekten), Ozgur bey ile
karsilastiginda ise "ben private sozlukteki guru, yani ozgur karatas'im"
demistir. Olayin gelismesine bakacak olursak, private sozluk catisi
altinda guru nickini kullanan kisi benimdir ve koc.net admini guru'nun
varligini bilmekle birlikte, net uzerinden kendisini tanimaktayimdir.
Ayni taklitci sahis, bunlarla da yetinmemis, kendisine iyilik
yapildigindan, taklit ettigi kisilerin calistigi yerlerde calistigini ve
hatta dostlarini tanidigini bastira bastira dile getirip, birde hakli
cikmaya calismistir. Bu kisinin ne benimle, saniyorum ki ne de koc.net
admini guru yani ocd ile kesinlikle bir baglantisi olmamaktadir.
Calistigim yerlerin basinda gelen Kolaymail.com ve sirasi ile EMT-NET,
Gelecek Linux A.S. ve Okyanus Medya Internet Hizmetleri'nde boyle bir
kisi calismamakla birlikte, sadece taklit oldugu anlasilmistir. Son
donemlerde ise ISNet'te calistigini da beyan eden sahsin,
arastirmalarimiz sonucunda boyle bir faaliyeti olmadigini gordum ki;
isnet'in mail serverini disaridan bir hizmet ile kurdugumu belirtmek
ister, bu kisinin oradan buradan bilgi alarak kendine mal ettigini
buradan anlayabiliriz. Ek olarak sadece bunla kalmayip, mailleri ve
yazim stillerini bile taklit ettigini gormus olmaktayimdir ki sanirim
saatlerce pc basinda bos bos duran bir insan olmaktadir. Konuya ozen ve
itina gostermenizi rica eder, ayni kisi ile karsilastiginizda diyaloga
girmemenizi ve hatta baglantinizi kesmenizi rica ederim. Ek olarak
bilinen guru nicki sahibi insanlar olan, ocd'nin eksi sozlukte yazar
oldugunu ve irc ile kesinlikle baglantisini olmadigini unutmayiniz.
Sahsim ise private sozluk olusumundan ayrilmis olup, icq veya mail yolu
ile ulasabilirsiniz.
Kolay Gelsin.

Ozgur KARATAS
Coders