[linux-sohbet] Re: Cebit'te Penguen ¸FISO-8859-1?Q??FISO-8859-9?Q?Fuarı_;-)??

From: Didem Kamoy (dkamoy@fisek.com.tr)
Date: Sun 05 Sep 2004 - 13:40:13 EEST

Merhaba,

Alper KANAT wrote:

>Bugün BYTE'ı ararken bir anda o telaşla dolanırken kendimi LKD standının
>önünde buldum. Telsim standında çalıştığım için günlerdir nasıl uğrasam
>diye düşünüp durduğum standa nihayet uğramış oldum. Balık hafızam
>nedeniyle ismini hatırlayamadığım bir bayan arkadaşımla biraz sohbet
>etmiştim. Buraya nadiren e-posta yolladığını söylemişti. Ama bir bayanın

Sinem Karaka$'tan bahsediyorsunuz. Kendisi gecen yildan beri ce$itli
standlarimizda etkin gorev aliyor sagolsun. (ozellikle gecen $enlikte
lkd standi ondan soruluyordu)

>Linux kullandığını görmek o kadar güzel ki... Etrafımda Linux
>kullananların artması için elimden geleni yapıyorum. Okulumda, sınıfımda
>ve çevremde Penguen deniyor bana zaten.. Yurtta kapımda Tux
>yapıştırmaları vardı :)

Standda sati$ icin hazirlanan cd'lerden bir miktar Knoppix di$indakiler
dun oglen satlerinde bitmi$ti. Bu arada bizim stand gorevlilerimizin
sesleri de gitmi$ti. Super ozveri ile gayet ciddi olarak i$i
goturmekteler. etkinlik-cg@liste.linux.org.tr adresinde ara ara yorumlar
oluyor ve ozetler geciliyor. Bekleriz. Hatta bu mesajinizi bir de oraya
fwd ettim ve bu thread'i orada devam ettirirsek guzel olur (sohbet
listesinde arada kaynamasin).

>Orada yanlış hatırlamıyorsam Linux yüklü 2 adet makine vardı ve yine
>yanlış hatırlamıyorsam masaüstü olanda KDE, diğerinde de GNOME vardı.
>Orada durup gönüllü arkadaşlarımın hepsiyle tanışmak ve saatlerce sohbet
>etmek isterdim ama maalesef 10 dk'lık molamı zaten standı aramak için
>kullandığımdan gitmek zorunda kaldım.
>
>Bu arada Linux34'ten defalarca kez hayalkırıklığıyla geri döndüğüm Tux'ı
>orda görünce baya heyecan yapmıştım ama 50 milyon olduğunu duyunca baya
>üzüldüm ya... Neyse tatmin olmak için bir rozet ile idare ettim.

Aslinda bu konuda sanirim bir yanli$ anla$ma olmu$. O gordugunuz penguen
bebekleri (3 adet) stand gorevlilerimizden Arda Cetin'e ait, stand
suslemesi icin kullaniliyorlar 6 gundur ve satilik degiller. 50 milyon
teklif eden olmu$ ve satmami$lar. Sanirim size bunu soylerlerken bir
yanli$ anla$ma olmu$. Bu arada dunden beri "standdaki Mandrake kurulu
makinayi indirene o penguenlerden verilecek" kampanyasi suruyor ama az
once bizimkilerle konu$tugum kadariyla henuz kazanan yok. :)

>Oradaki herkesin Linux kullandığını duyunca da ayrı bir sevindim. Sloganlar da
>epey güzel ve anlamlıydı. "Linux kullanıyorum çünkü bilgisayarımı ayakta
>tutmak için harcayacak zamanım yok."

Sanirim son 1 yildir LKD'nin etkinliklerinde yer alan tum gonulluler
Linux kullanan insanlar oluyor. Ozellikle $enlik tam bir $enlikti bu acidan.

>Ben kendi adıma elinizden geldiğince yaptığınız çalışmalardan, böylesine
>Linux'un Türkiye'de de giderek tırmanmaya başlamasını iyi
>değerlendirdiğiniz için size teşekkür ediyorum. Cidden Linux kullanımı
>isteğinde ciddi bir artış görüyorum, umarım bu hep böyle devam eder.
>Görüşmek dileğiyle...

Bu duygu ve du$uncelerin listelerde payla$ilmasi gercekten cok iyi
oluyor, stand icin cabalayanlar "yaw acaba biz calip, biz mi oynuyoruz
yoksa stand hakikaten ba$arili mi?" diye du$unmekten kurtuluyor.

Kisaca, gerek siz, gerekse etkinlik-cg listesinde fikirlerini payla$an
herkese te$ekkurler.

Didem

http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirsiniz.