Re: [Linux-sohbet] Debian Kullanmak Istiyorum..

From: Emre Kadýoðlu (emrek@gawab.com)
Date: Thu 14 Oct 2004 - 23:33:29 EEST

14-10-2004 Perşembe günü saat 20:30 sularında, Alper KANAT dedi ki:
> [...]
> yoksa hiçbir işimi Windows'da yapmak istemediğimden (sadece oyun ve
> aciliyetli durumlar için duruyor) felç oluyorum resmen...
>
> Debian'la ilgili sorularıma gelince...
>
> 1) Net Install yurt bağlantımın hızının yerlerde olması nedeniyle göz
> önüne alamadığım bir alternatif.. Bu nedenle CD'leri çekmem lazım.. Ama
> bu kez de CD sayısı çok fazla ve ne kadar sürede gelir bilmiyorum.
> Sistemimde AMD Athlon XP-M 3000+ (64 Bit) iÅŸlemci var. Bu nedenle IA64
> platformu için Sarge'ı (testing) çekmek istiyorum. Hangi CD'leri
> çekersem GNOME dahil açabileceğim bir masaüstüm olur ?

debian da yukleme sistemi apt uzerinden yapılır ve ilk 2 cd de temel
gereksinimler vardır. yani elinizde cd varsa icindeki paketleri apt ye
tanıtırsınız elinizdeki paketleri ordan kurar gerisini apt den kurar ama
benim 64 kb lik kablomla(simdi 256 yaptilar nasil olduysa) gnome calisan
bir duruma gelmem 2.5 saat suruyo butun istedigim paketleri de tek
seferde indirmeye kalksam 5-6 saat suruyo kısaca gece yatmadan once
kurulumu download asamasina birakip yatsam sabah kalkinca kurulu bir
debianım olur :)
> 2) Açılış scriptleri var mı ? Varsa nasıldır ? Kendi kernelimi derlemeyi
> düşündüğümden problem olsun istemiyorum.

Debian ın kendine has kernel derleme yontemi vardir. Debian la slack
arasinda ince farklar var aslında mesela yeni yarattığın kerneli gruba
eklemek istersen slackwarede conf dosyasını editorle açıp yazarsın
debian da da update-grub dersin.
> 3) GNOME falan saf haliyle mi geliyor ? Yani görünüm olsun, menüler
> olsun üzerinde oynamalar yapılıyor mu ? Ben APT ile son yazılımlara
> terfi edip GNOME 2.8'i falan da indirmeyi düşünüyorum.

pek bir oynama yok menu de tek ekstra bir de debian diye bir sekme var
> Aslında GNOME 2.8'i indireceksem sanırım en mantıklısı Net Install
> kullanmak...?
aslında herhangi bir kurulum yapacaksan en mantıklısı net install
kullanmak cunku kurulumu yaptıktan sonra bir de guncelleme yapacaksın o
da aynı sürede tamamlanacak.