[Linux-sohbet] sonrada Türkiye'de linux neden yayginlasmiyor?....

From: FuLLCooL iLKaY (fullcool_ilkay@yahoo.com)
Date: Sun 28 Nov 2004 - 22:02:22 EET

Okuduklarim beni gercek ten beni bayagi guldurdu . Tam box`i temizledimki kurulumu anlattiginiz yaziyi okudum ve bi kac parca bisiler karalamak istedim. Oncelikle sunu belirtiim Hemen her isletim sistemi konusunda bilgi sahibiyim. En az bildigim isletim sistemi derseniz kesinlikle Linux diyecegim sunduklari bence sonsuz. Ogrenmek icin senelerimi vermem gerekecek, verdikcede yeni ozelliklerle karsilasacam ben kovaladikca o kacacak w.s w.s. Demek istedigim yetisemedigimiz erisemedigimiz bi bilgi potansiyeli varsa bence sorun daha az calismamizda ve bu isletim sisteminin ( Linux ) saatte yeni bi guncelleme , eklenti , ozellik le karsimiza cikmasindan kaynaklaniyo. İlgili siteleri takip ederseniz sizde goruceksiniz. Soyle bi goz atalim win95 hatta hatta win3.1 den bu tarafa degisen neler war koskoca devasa bi firma Linux un 10 yiliyla win3.1 , 95 , 98 veya NT , 2000 ......... diye devam eden seruvenleri bi kiyaslayalim... Acaba 95 le 98 veya Xp arasinda ne gibi ek ozellikler sunulmus.
 Sanirim 95 kullanmayi bilen herkes Xp kullanabilir. Sahsen Xp yi kendi pc me hic kurup kullanmadim ama Xp de sordugunuz hemen herseyi cevaplayabilirim diye dusunuyorum. 95 ten gelen mantikla... Neyse dagitmadan acikliim kullanici dostu dediginiz kavram sanirim sizin aliskanliklariniz. Zorluk dediginiz kavramda sanirim sunulan ozelliklerden kaynaklaniyo. Ogrenmek icin biraz cabalarsaniz eminim kolay oldugunu goreceksiniz. Sonucta hic bilgisayar kullanmamis birisi icin win.. seriside oldukca zor ve kullanici dostu diildir. Cunku ilk kez kullaniliyo ve ogrenilmesi gereken cok sey var. Linux dada sunulan ozellikler fazla olunca ogrenilmesi gereken cok sey oluyo haliyle. Haliylede zor geliyo olabilir diye dusunuyorum. Calismak lazim ;) Bu listelerdeki guzide insanlardan faydalanmak oldukca ilerletecektir. Ve aa hakaten kolaymis dedirtecektir diye dusunuyorum. Yuzme bilmeyen birisi suda elbet oldukca cirpinacaktir.

Gelelim su floppy olayina acaba hic hdd den kurulum yaptinizmi bu win9x serisini. Kurulum yapiosunuz atiyorum d:\win98 gibi bi dizinden fakat Grafik ortamindayken az once kurdugu ve defalarca yolunu tanimladiginiz d:\win98 dizininni yerini size soruyo. Acaba bu isletim sistemi yerini bilmiyomu kurdugu seyin. Floopy de disketin olup olmadigina kurulumda win9x de sanirim bakmiyo yanlis hatirlamiyosam disket koysaniz bile baslangic disketi olusturmak icin bos bi disket koyun gibi bisiler cikiodu kurulumda ;) yani ustunluk diye gosterdiginiz bu basit bi kac adim ( veya Linux ` un eksikligi ) savundugunuz ortamdada mevcut. Hemde cok daha kotu bi halde.

Donanimlari taniyip tanimamasi konusunda yazdiklariniza gelince bildiginiz gibi win serisi Driverlarini tanitmadiginiz surece monitor , mause ve bi kac ses karti disinda ole ahim sahim tanidigi bi donanim yok sanirim. ;) Kurdugunuz her program icin yok su cd yi tak yok bunu ver yok bunu getir gibi sacma sapan isteklerden baska bisey yaptiginida hatirlamiyorum. Madem kurulumdan once network kartimi tanisin yeter gerisini internetten hallederim diye bi kurulum plani yaptiniz o zaman linux icinde ilgili sitelerden gerekli paketleri indirseydiniz. Veya burada bilen birilerine danissaydiniz. Sanirim daha sorunsuz bi sekilde, gecenizi yakinmadan, keyifle GUCLU , sadece arabirim diil her yonden KULLANICI DOSTU , GUVENLI , KARARLI ...... yazmakla bitiremiicem w.s w.s bir isletim sistemi kullanirdiniz.

Hem is icin bizlerde cok farkli isletim sistemleri kullandik. Herkese kucak acan Linux u disari itmekte neymis. Kullandiginiz tum isletim sistemlerini birlikte kullanin GNU felsefesi dislamaz sanirim sizide bizide. Yok bana yokusa tirmanmak zor geliyo diyosaniz siz duzluklerde gezin. Tepelerde birileri hep olacaktir. Onlarda bi zamanlar bu yokusu tirmanmisti.

Son olarak Linux kolayliktir. Bu kadar laftan sonra biliyorum direk kesmek zor geliyo . Guzelim Linux u gogsumuzu gere gere ovmek gururumu oksuyo sanirim ;) ama bitirmem lazim. Sikayet ettiginiz seyler Linux cekirdeklerinde aslinda minimuma indirgenmis basit bi kac konu. Xp ye terfi ettiginiz gibi daha yeni cekirdek surumleri kullanirsaniz goreceksiniz ki ISTE BUDUR dedirtecek tek isletim sistemi.

Biraz uzattiysam tum listedekilerden ozur dilerim. Saygilarimla... Iyi calismalar...