Re: [Linux-sohbet] ; sonrada Türkiye'de linux neden yayginlasmiyor?....

From: m.barış demiray (barisdemiray@yahoo.com)
Date: Sun 28 Nov 2004 - 17:25:56 EET

--- ozgur gursoy <ozgurgursoy@netasistem.net> wrote:

> peki...
> 1 hafta once bir dostumla hararetli bir sekilde
> tartisiyorduk. Windows
> mu daha kullanici dostu yoksa linux mu diye... ben
> hararetle Linux' u
> savunuyordum. Ancak, her ne kadar savunsam da Linux'
> un bu konuda
> Windows' a gore biraz cocuk kaldigini kabul
> edersiniz.

Windows kullanımı kolay bir işletim sistemidir. Doğru.
Çünkü çok fazla özellik (=ayrıntı) sunmaz. Ancak,
ticari bir yazılımla özgür bir yazılımı _kullanım
kolaylığı açısından karşılaştırmak_ ne kadar doğru?
Yani, hedef kitleleri tamamen farklı. Windows ne kadar
kolay olursa o kadar çok satar, GNU/Linux ne kadar çok
fazla özellik sunarsa o kadar çok kullanılır. Her yeni
özellik de daha çok ayar dosyası, daha çok öğrenme
gereği ve yönetim zorluğu getirir.

> Kullanici
> Dostlugu konusu ogrenildikce fikir degistirilecek bi
> sey degil bana
> gore. Linux cdsini cd-romdan iceri sokup kurana
> kadar ki ve ondan
> sonrasini yazsaydim keske. hic bi sey bilmeyen
> (windows da dahil) bir
> insanin gozuyle neler yasandigini yazsam bana
> hakvereceksiniz.

Size hak verip vermeyeceğimden ve diğer her şeyden
önce şuna karar vermeniz gerekir: GNU/Linux kullanmak
istiyor musunuz? Eğer buna cevabınız evet ise --sizden
ya da sistemden kaynaklanan- bir çok soruna daha
anlayışlı yaklaşmanız gerekli.

Ümit arkadaşımın dediği gibi kullanmayı düşündüğünüz
dağıtımın yeni sürümünü kurup, listeye da
karşılaştığınız sorunları yazarsanız daha hızlı
ilerlersiniz. Ama kullanmak istemiyorsanız da ilk
sorunda GNU/Linux'ten soğumakta haklısınız ve
bırakmakta serbestsiniz.

> Windows da programlari virusler cokertiyor dogru.
> Ama su anda
> notebookumdaki konqueror uygulamasi iki de bir crash
> oluyo ? virusten
> oldugunu sanmiyorum.

Yeni sürüm.
  Yeni sürüm.
    Yeni sürüm.

> Ve bir aceminin linux kurma
> hikayesini yazacagim.

Hepimiz ilk kurulumlarda acemi değil miydik? Daha
önceki -bir diğer işletim sisteminin- bizden
beklemediği şeyleri öğrenmek zorunda kalmadık mı? Ama
halinden mutlu olan bunca insan var. Demek ki bir
yerlerde farklı düşünüyorlar. Sizin de yukarıda
yazdığım soruya cevap verip bu cevaba göre
anlayışınızı değiştirmeniz gerekli. Türkiye'de
GNU/Linux bu anlayış değiş(e)mediğinden
yaygınlaş(a)mıyor.

İyi çalışmalar.

=====
M.Barış Demiray

DOS: n., A small annoying boot virus that causes random
spontaneous system crashes, usually just before saving a massive project. Easily cured by UNIX. See also MS-DOS, IBM-DOS, DR-DOS.