[Linux-sohbet] Re: =?iso-8859-9?Q?RE:_=5BLinux-sohbet=5D_; _sonrada_T=FCrkiye'de_linux_nedeny?= ayginlasmiyor?....

From: Mesut Guler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Mon 29 Nov 2004 - 10:23:09 EET

Paz, 2004-11-28 tarihinde 14:57 +0200 saatinde, Dinçer Akay yazdı:
> Mesleği bilgisayarla ilgili olanlar dışında pek az kişinin linux
> kullandığını görüyorum.
> Aslında Türkiye'de şu anda Linux, en çok üniversite ortamında
> yaygınlaşabilir.
> Kullandıkları programlar word,powerpoint, sözlük vs. yani oyun için
> değil iş için kullanılıyor.
> Ama orada da bir türlü olmuyor. İnsanlar alışkanlıklarını değiştirmek
> yeniden öğrenmekle uğraşmak istemiyor.
>
> Üniversitelerde öğretim üyelerine yönelik, onların kullandıkları
> programların Linux versiyonlarını anlatan seminerler okullarda
> verilebilir mi?
> [...]

isyerinde linux kullanimi sadece ofis paketlerine bagli degil. hemen
hemen cogu isyeri paket program kullaniyor. ve bu programlarin linux
karsiligi yok. belki linux altinda calisan programlari bulmak mumkun
olur ama kullanicilari alistiklari programlardan linuxdaki karsiligi
olan programa gecmesini istemek de deveye hendek atlatmaktan cok daha
zor.

en basidinden openoffice i windowsa kurdugumuzda bile kullanici word
exel nerde diye soruyor. ben de anlatiyorum lisans olayini, open office
ile de ayni islerin rahatlikla yapildigini felan. adam parasi neyse
veririz bana exel i kur diyor. bu insanlarla linuxa gecmek nasil olacak
bilmiyorum :)