Re: [Linux-sohbet] Re: [Izmir-penguen] İzmir'de Linuxçular Toplantısı(önemli)

From: Orhan Berent (berent@deu.net.tr)
Date: Thu 18 Nov 2004 - 13:22:54 EET

Umut'cugum meshur hikayedir aslinda, gerci Turkiye'de teknokratlar bu
gibi konulara kafa yormaz, bilmeyebilir de, bir aktarayim istedim.

Herkesin malumudur, Ataturk ulkemizde demokrasi kulturunun yesermesi
icin her zaman bir muhalefet partisini olmasini istiyordu sagliginda.
Ama ne yazik ki Terakkiperver Cumhuriyet firkasi ve Serbet Firka'nin
bazi nedenlerle omru cok kisa surmustu. Hatta bu surec icinde bir cok
degerli Turk aydinin da basi yanmisti.

Neyse uzatmayalim, bu iki denemeden sonra Ismet Inonu tekrardan Fethi
beye bir muhalefet partisinin olmasi gerektigini soyler. Fethi bey de
mealen su cevabi verir. " Olmaz pasam, siz yine karsimizda abide gibi
Ismet pasa olarak duracaksiniz, biz yine muhalefet oldugumuzla
kalacagiz." Bunun gibi bir sey soylemis iste, su an tamami aklimda
degil.

Bilmem anlatabiliyor muyum. Anlayan ve gerektigi dersi cikaran mutlaka
olur diye dusunuyorum.

Orhan Berent

18-11-2004 Perşembe günü saat 12:12 sularında, maillist maillist dedi
ki: