Re: [Linux-sohbet] fedora core 3 ilk izlenimler

From: Turgay Zengin (turgayze@yahoo.com)
Date: Fri 12 Nov 2004 - 15:04:50 EET

Ya bu linux alemlerinde ne dedigine cok dikkat etmek
gerekiyor herhalde, yanlis anlasilip aforoz edilmek
isten bile degil. Evet halihazirda windows ta
kullaniyorum, ayip oldugunu da hic zannetmiyorum.
Takim tutar gibi isletim sistemi tutmanin bir alemi
yok ki.

Efenim ben "windows a yaklastigini dusunuyorum" derken
sunu kastetmek istemistim, bilmiyorum linux
alemlerinde de bu kabul goren bir konu olsa gerek:
Kitleleri windowstan linuxa gecmekten alikoyan nedir?
Bence kullanim kolayligi. Bunu kurulum, program
ekleme-cikarma, donanim algilama, programlar arasinda
ortak bir kullanici arayuzu, vs. olarak
algilayabiliriz.
Linux'un saglamlik ve guvenlik alanlarinda windowstan
ileride oldugunu zaten herkes biliyor. Yukarida
bahsettigim alanlarda da yakalar ve gecerse
masaustunde kullanmasi icin bir neden kalmaz.

Yukarida bahsettigim konular masaustu icin gecerli,
sunucu aleminde linux zaten ustunlugu ele gecirmis
olsa gerek. Yine eksik kalan konular olmustur
soylediklerimde, bu kadar kisa mesajda hersey
anlatilamaz ki.

Fedora 2 ile 3'un farklarini sormustu Mesut Guler: Ben
cok ileri duzey bir kullanici degilim, o yuzden
soylediklerim size yetmeyecektir. Ancak benim icin
kurulusu ve kullanimi cok daha kolay oldu F3'un.
Dedigim gibi cok detayli kullanmiyorum (evolution bile
kullanmadim daha :) ), java gelistirme icin
kullaniyorum, hem de bu arada ogrenmeye calisiyorum.
Hatta gecen gun Linux From Scratch kurayim dedim ama,
biraz kasti :)

KDE'yi default session yapmak konusunda, Alper Oguz,
evet ev dizinimde "/home/turgay" .wmrc yaratip icine
KDE yazdim, logoff logon oldum bisey degismedi.

Selamlar,
Turgay Zengin