[linux-sohbet] quoted-printable sorunu. was: Re: Re: LKD t-shirtü ve

From: ILKER FICICILAR (ilkerf@isbank.net.tr)
Date: Tue 25 May 2004 - 02:43:40 EEST

Sorunlardan biri de Su:

Kimi ISP'ler sizin 8bit olan ayarlarinizi bu sekilde 7bit'e
indirebiliyorlar. Bunun kullanici tarafinda bir cozumu var mi
bilmiyorum. Belki html icerik bir cozum(!) olabilir.

Gorundugu kadariyla sizin icin daha kolay bir yol, ecartis'in cikisina
bir yere basit bir pipe koymaniz. Mesela asagidaki filtre 8bit
iso-8859-9'larda da bir soruna yol acmadan cozum olabiliyor.

cat - |\
sed "s/Content-Transfer-Encoding: 8bit/\

Ben bu yontemi bana gelen epostalarda kullaniyorum.

Ya da, bir baska cozum olarak Turkce harf karsiliklarini sed ile
toparlatabilirsiniz. Madem Ecartis "Content-Transfer-Encoding:"
basligini "8bit" yapiyor, biz de eksik biraktigi isi, icerigi
duzeltelim:
=3DAA,=3DFE,=3DF0,=3DFD... gibi olanlari karsilik gelen Turkce
harflere cevirtmek gunde yaklasik ~100*3000 posta icin sorun olmamali.

Sonucta, ben bana gelen mektuplardaki okunma sorununu procmail ve bir
filtre ile astim. Ama yazarken hala Turkce harf kullanmamaya gayret
etmek durumundayim. 15-20 yil once klavyeler Turkce olmadigindan buna
bir bakima mecburduk, ama artik el aliskanliklarimiz degisti ve aksanli
harfleri kullanmamaya calismak gercekten rahatsizlik verici oluyor.

Evet, sylpheed ayarlarim 8bit ve ISO-8859-9, ama siz bu epostayi
ISP'mden dolayi, duzgun cevrilmis bir quoted-printable olarak
alacaksiniz, liste uyeleri ise Ecartis'den dolayi 8bit oldugunu belirten
ama icerigi hala "quoted-printable" olan bir bicimde alacaklar.

Saygilar=FDmla.

ilker FICICILAR
ilkerf@isbank.net.tr

--=20