[linux-sohbet] Seni çok seviyorum Linux!

From: bipCuma . (bipcuma@turmail.com)
Date: Wed 19 May 2004 - 16:43:47 EEST

    Sevgili arkadaşlar,
    Linux ile ilk tanıştığım günü hatırlıyorum da o ne güzel ve tatlı bir heyecandı.Sevincimden gözüme bir hafta uyku girmedi.Böylesine güzel bir işletim sistemi olabilirmiydi.Gözünü Windowsla açmış bir kullanıcı olarak daha önce dünyadaki tek işletim sisteminin Windows
olduğunu zannediyordum.O zamanlar amatör olarak C programlama dili ile uğraşıyordum.Windows bana bu konuda hiçbir desteği sağlayamadı.Hep işletim sisteminin eksiklerini ve bu eksiklerin nasıl giderilebileceğini düşünüyordum.O kadar çok hata vardı ki artık işletim sistemine olan güvenimi tamamen yitirmiştim.

    Birgün arkadaşım bir DEBIAN dağıtımı olan ve CD den çalışan Linux'u gösterdi.Gözlerime inanamadım.Her türlü program kuruluydu.
Sistem CD den başlamasına rağmen Windowstan on kat daha hızlı açılıyordu.Şaşkınlığım giderek artmıştı.İşletim sisteminin sürekli harddiske yapışık olduğunu düşünürdüm.Çok kısa sürede açılan Linux artık benim bakış açımı tamamen değiştirdi.Arkadaşım bana biraz Linux'tan bahsetti.Kaynak kodlarının açık olduğunu (ve C ile yazıldığını) ,milyonlarca kişinin Linux için gönül ve emek verdiğini,
ticari , endüstriyel ve kişisel kullanımda yaygın bir kullanım alanının olduğunu söyledi.Beni asıl etkileyen söz ise şöyle : "Ne yaparsan yap yalnız değilsin".

    Windowsun sınırlamaları beni boğuyordu.Linuxla tanıştığım o an evet işte o an kendimi demir parmaklar arkasında karanlık bir zindanda hissettim.Linux, beni zifiri karanlıktan parlak bir aydınlığa,dar ve sıkıcı bir zindandan geniş ve yeşil bir ovaya çıkardı.Eminim Linux'la tanışan herkes benim yaşadığım duygulara benzer duygular yaşamıştır.

    Bildiğiniz gibi Linux'a ilk başlayanlara lakap takarlar.Yavru Penguen,minik Penguen,tüysüz gibi...Doğal olarak arkaşım da bana bir isim taktı.Yumurta!
 Seni çok seviyorum Linux!

Turmail.com Ucretsiz Eposta Servisi : http://www.turmail.com

-- Binary/unsupported file stripped by Ecartis --
-- Type: image/pjpeg
-- File: computer10.jpg

http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirsiniz.