[linux-sohbet] Re: Rv: Re: Rv: Yine Patent meselesi...

From: Baris Cicek (baris@teamforce.name.tr)
Date: Tue 18 May 2004 - 16:54:04 EEST

Insanlarin bilgilendirilmesi gerekiyor. Bu siyasetciler olur,
kullanicilar olur, sirketler olur. Bilisim cevrelerinde bunlarin masaya
yatirilmasi gerekiyor. Turkiye'de bilmem kac bilgisayar muh. bolumu var,
bunlarin el atmasi, asiri bir sekilde tartismasi gerekiyor. Bu en cok
onlari etkileyecek bir olusum. Olumlu ya da olumsuz.
Biz burada tartisiriz, eksisini artisini ortaya koyariz, ancak bu islere
STK'larin el atmasi gerekiyor. Eger bu olmazsa bir arpa boyu yol
katedemeyiz.

STK demisken, daha gecenlerde bilisim surasi oldu. Bilisim sektoru
gelisim raporuna bakin:

* Etkin telif hakları ve patent kanunlarının hazırlanması ve devletin
tüm birimleriyle telif hakları kanunlarını sağladıkları gerekli eğitim
ve bilinçlendirme çalışmalarıyla desteklemesi

Mevcut patent kanunu bilisim sektorunun gelisimine neden engelmis? Evet
cok acicir ki, bilisim surasini omuzlamis sirketlerin basinda cok uluslu
buyuk yazilim sirketlerini gordugumuz icin mevcut patent kanunu
yetmemektedir. Belki mustafa hoca'nin haberi vardir bizi bilgilendir ama
inaniyorum ki bu konuyu 'sektorun gelisimi icin onemli' goren taraf
Microsoft'tur. Cunku microsoft ile ilgili, orada burada agzini acan
herkesin ilk zikrettigi sey 'sanki baska bir konu yokmuscasina' korsan,
telif hakki ve patent oluyor.

Keske raporda bu etkin kanunlar nasil olmali onun ipuclari da
verilseydide niyeti spekulasyon yapmadan anlayabilseydik. Fakat eger
rapora katkida bulunan yazilim gelistiren sirket temsilcileri arasinda
m$ ve turevleri ile fikir birliginde olanlar varsa, ya neyin ne
oldugundan haberleri yok, ya da akillari baslarinda degil.

Senlik yorgunlugunu atan LKD'nin bu konuya ciddi bir sekilde el atmasi
gerekiyor saniyorum. Bu patent isinin sadece acik kaynakli yazilimlari
degil, kucuk/orta capta yazilim sirketlerini de etkileyecegi gercek.
Bunu arkasina alip genis bir destek kitlesi bulabilecegine inaniyorum.
Konunun tek takipcisi degil ancak belki bu 'lobi' calismasinin onderi
olabilir.

Nacizane fikirlerim bunlar. Bu arada buyuk yazilim sirketlerinin
paralarinin ne kadar bol geldigi, ve bizi bu tip seyleri dusundurmeye
ittiklerini de dusunuyor ve M$, Adobe vs. sirketlerinin yazilimlarini
kullananlarin isi birazda bu yonuyle dusunmelerini istiyorum.

On Tue, 2004-05-18 at 09:25 +0300, Bora wrote:
> Merhaba,
>
> Isim hatirlamak hepimizin sorunu; takmayin kafaya.
>
> Siyasete girecektir (politika ayri sey, nuans var) ama Turkiye AB
> konusundaki tum gelismelerde su an icin seyircidir. Gumruk Birligi basta
> olmak uzere bir cok anlasma bizi AB sisteminin parcasi yapar ancak tam uye
> olmadigimizdan bir cok konuda oy hakkimiz olmaz.
>
> Turkiye'de "yazilim" hukumetin oncelikli bir hedefi olmadigi surece AB'de bu
> nedenle lobi yapilmasi mumkun degildir. Yazilim basliginin onemini
> anlatirken Turkiye'deki ticari yazilim sirketleri dislanamaz. Bu durumda da
> [...]

Baris.
Public Key:
<http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x22E4CF47>

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part