[linux-sohbet] Re: buffer cache vs jornalling

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Fri 14 May 2004 - 12:47:03 EEST

On Thu, 2004-05-13 at 20:19 +0300, Volkan YAZICI wrote:
> merhabalar,
Merhaba,

> [...]
> uzerinde tutulmadigi surece) "geri donusumu" (recycling'i) tam olarak
> desteklememekteler. bir kac ozellikten kisarak hizdan kazanc saglamalarinin
> yani sire herhangi bir fiziksel sorunda (elektrik kesintisi gibi) ya da
> yanlislikla yapilan dosya silme islemlerinde geri donusumden kisiyorlar.
> diger yanda buffer cache olayi ile ugrasan openbsd (ya da theo amca)
> geri donusumu en buyuk olcude destekleyip hizdan da oyle pek fazla
> kismadiklarini soyluyor. hatta birkac noktada performans acisindan
> journalling'e gore daha yuksek verim elde ettiklerinden de dem vurmus.

Biraz daha gelişmiş ve olgun dosya sistemlerinden SGI IRIX XFS ve IBM
AIX JFS'e bakıldığında, bu dosya sistemlerinde journal kullanımının asıl
avantajının başlangıçta dosya sistemi bütünlüğünün sağlanması olmadığı
kolaylıkla görülebilir.

Örneğin JFS, dosya sistemindeki değişiklikleri artırımsal olarak izler
ve istendiğinde, dosya sisteminin, bir bütün olarak, geçmişte herhangi
bir zamandaki biçimine geri dönebilmesini veya tekrar güncel haline
dönülebilmesini sağlar.

Benzer özellikleri ReiserFS de sağlar. Makaleyi henüz okumadım, ama konu
incremental updates'in nasıl implemente edildiği konusundan ibaret gibi.

OpenBSD'de daha gelişmiş bir dosya sistemi implemente edilirse, uygun
lisans altında olduğu sürece, Linux'a port edilmesi çok güç olmayacak.

En düz mantıkla, DARPA ReiserFS projesinin sponsoru, OpenBSD'nin değil.
Hans Reiser'in daha iyi pazarlama yaparak bunu başardığını sanmıyorum.
Dolayısıyla birilerinin göz boyadığı yok gibi görünüyor.

--
|          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
|          |  Software developer, IT consultant
|    FRONT |
|==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.Ş.
|_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part