[linux-sohbet] Re: acikyazilim-turkiye

---------

From: A. Murat Eren (meren@comu.edu.tr)
Date: Tue 23 Mar 2004 - 07:03:45 EST

     Merhabalar,

    > Kendi kendime? Olaya disardan bakamayacak kadar dar goruslu olmayin
    > bence.Tabiki her ikisi de cikip bunu acik acik soylemiyorlar.Ama =
    > insanlari
    > kenilerine baglamaya basladilar bile.Microsoft`un IBM ile iliskisini ve
    > SCO`un "Kaynak kodlari bizim" seklindeki aciklamalarini bir araya =
    > toplayip
    > ustune RedHAt`in her surumunde klasorlerin yerlerini degistirip =
    > dakikasi
    > bilmem kac dolardan teknik servis vermesini eklerseniz sanirim bunu
    > disaridan cok daha rahat bir sekilde gorebilirsiniz.

     Bunlar kotu seyler degil :) Bu kadar umutsuz ve guvensiz olmayin lutfen. GPL
    ile lisanslanmis her sey kamunun malidir, bizimdir, sizindir. Hersey cok net
    ve acik sekilde ortadadir.

     Boyle bir soylemleri olsun olmasin, olsa ne olur? Birilerinin cikip Canakkale
    Onsekiz Mart Universitesi benim, Ankaradaki Kugulu Park benim demesinden pek
    de farkli degil bence bu. Cok afedersiniz, "it urur, kervan yurur" der
    eskiler, bilirsiniz, bu is donup dolasip oraya varir bence.

     Burda koskoca LKD var, ne kimin mali her zaman insanlara anlatmaya calisacak
    olan.

     RedHat ile ilgili olarak, bilmemkac dolardan teknik destek almak isteyen,
    bunun ucretini karsilayabilecek ama egitimi olmadigi icin sistemlerini Linux
    yerine baska cozumlerle isletmek zorunda kalan kurumlar ya da sirketlerin
    diger cozumlerin calismayan teknik servisleri yerine RedHat'a para odemeleri
    Linux ve GNU icin de kaynak anlamina gelir. Bu tip girisimler
    yadirganmamalidir, burdan para kazanacak olan yine acik kaynak kod
    camiasidir. Biraz disardan bakiyorsunuz, evet, fakat biraz daha disardan
    bakmayi denemelisiniz :)

     Selamlar.

    --
     A. Murat Eren

    linux-sohbet listesinden cikmak  ve tum listeci islemleri icin